Hamilelikte Mutlaka Yenmesi Gereken 5 Yiyecek

'Bebek Bakımı' forumunda Blue tarafından 23 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelikte Mutlaka Yenmesi Gereken 5 Yiyecek
    Hamilelikte Yenmesi Gereken Yiyecekler
    Hamilelikte Yenmesi Gereken Gıdalar


    [​IMG]

    1. ISPANAK

    Ispanak sağlıklı bir kan düzeyine sahip olmanıza enfeksiyonlarla mücadele etmenize yardımcı olan ve bebeğinizin gelişmekte olan omurgasını korumaya yarayan folik asit demir ve c vitamini gibi besin maddelerini içerir.

    Folik asit
    Bir çok araştırma gebe kalmadan önce ve erken gebelik aylarında günde 400 mikrogram (0.4 miligram) folik asit almanın bebeklerde ciddi beyin ve omurilik hastalıklarını %70 den fazla azalttığını göstermiştir. En çok rastlanan sinir sistemi hastalıklarını; spina bifida (omurganın kapanmayarak açık kalması) anansefali (beyinin gelişmemesi) ve ensefalosel (beyinin kafatası kemiğinden dışarı çıkması) oluşturur.
    Uzmanlar hamileliğin planlanmasından 12. haftasına kadar günde 400 mikrogram folik asit takviyesi alınmasını tavsiye ediyorlar.
    Diğer folik asit kaynaklarıBrokoli mercimek fasulye portakal suyu tam tahıl ekmeği marul yer fıstığı
    DemirHamilelik sırasında aldığınız demirin üçte bir kadarını kendi kan tedariki için bebek kullanacaktır. Bunun nedeni demirin vücudunuzdan bebeğe oksijen taşıyan hemoglobinin yapımı için gerekli temel madde olmasıdır.

    Diğer demir kaynakları Kırmızı et yeşil yapraklı sebzeler fındık

    C Vitamini Vücudunuz C Vitaminini depolayamaz bu nedenle düzenli olarak C Vitamini almanız gerekir. C Vitamini açısından zengin besinleri yemeniz hem demir emilimini kolaylaştırır hem de enfeksiyonlar ile mücadele etmenize yardımcı olur.

    Diğer C Vitamini kaynakları Turunçgiller kiwi brokoli patates lahana

    2. SÜT

    Süt ve süt ürünleri bebeğinizin kemik gelişimine yardımcı olur.
    KalsiyumKalsiyum kemik ve diş sağlığı için gereklidir ve bebeğin gelişimi için çok önemlidir. Hamilelik sırasında kemik yoğunluğunuzda azalma olur bu nedenle bu dönemde yeterli kalsiyumu almanız büyük önem taşır.

    Diğer kalsiyum kaynakları Peynir yoğurt kuru incir ve kayısı

    3. BALIK
    Uskumru somon balığı ve alabalık gibi yağlı balıklarda bulunan omega 3 yağ asitleri bebeğin gözleri ve beyninin sağlıklı bir şekilde gelişmesine yardımcı olur. Ayrıca sizi yüksek tansiyon ve erken doğuma karşı korur.

    Omega 3 yağ asitleriOmega 3 yağları anne karnındaki bebeğin beyin gelişimi için çok önemlidir. Bazı araştırmalar hamilelik sırasında bu yağların yeterince alınmamasının bebeğin görme sisteminin gelişimini ve gelecekte sahip olacağı zeka düzeyini etkileyebildiğini ortaya koymuştur.



    Diğer Omega 3 kaynaklarıCeviz badem soya filizi kuru fasulye soya fasulyesi nohut keten tohumu ve yeşil yapraklı sebzeler.
    ProteinProtein sizin ve bebeğinizin vücudunda yeni doku üretimi ve bağışıklık sisteminizin iyi çalışması için gereklidir.
    Diğer protein kaynaklarıSüt ürünleri baklagiller mercimek yumurta et balık soya fasulyesi

    Uyarı: Yüksek düzeyde cıva içeriği nedeniyle hamile kadınlar haftada iki küçük kutudan fazla konserve ton balığı tüketmemelidir.

    4. YULAF

    Yulaf kan şeker düzeylerinin dengelenmesine yardımcı olur ve enerjinizi artırır.
    ProteinYulaf diğer tahıllardan daha fazla protein içerir ve kolesterol düzeyinin düşürülmesine ve glisemik İndeksin düşük olmasına yardımcı olur. Bu da kan şeker düzeylerinizin dengelenmesine ve böylece de enerjinizi dengeli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olması anlamına gelir.
    Diğer protein kaynaklarıSüt ürünleri baklagiller mercimek yumurta et balık soya fasulyesi

    5. TAM TAHILLAR

    Tam buğday ekmeği ve çavdar gibi diğer tam tahıl unlarından yapılan ekmekler enerji düzeyinizi yükseltir ve bebeğin gelişimine yardımcı olur.
    Kompleks karbonhidratlarTam tahıllar kompleks karbonhidratlar içerir ve bu da enerji sağlamasının yanında başka bazı vitamin ve mineraller ile lif almanız anlamına gelir. Enerji çöküntüleri ve dolayısıyla yorgunluğu önlemeye yardımcı olacağından beslenmenizde bu yiyeceklere ağırlık vermeniz önemlidir.

    Diğer kompleks karbonhidrat kaynakları

    Mercimek ve sebzeler
    Çinko bebeğin gelişimi açısından çok önemlidir ve beyninin normal bir şekilde gelişmesine yardımcı olur.

    Diğer çinko kaynakları
    Badem ceviz kabak çekirdeği