Hamilelikte Faydalı Besinler

'Bebek Bakımı' forumunda EyLüL tarafından 3 Eylül 2012 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelik Döneminde Faydalı Besinler



    Hamilelikte Faydalı Besinler Nelerdir

    Hamilelikte protein gereksinimi, kansızlık olmaması için artar. Protein az alınırsa demir eksikliği anemisi gelişip, düşüklere neden olabilir. Özellikle hayvansal kaynaklı protein alınmasına özen gösterilmelidir. Ancak; anne ideal kilosundan daha fazla bir kiloda hamile kaldı ise; yağ oranı düşük proteinli gıdalar tercih edilmelidir.

    Hamilelikte ağızdan alınacak her tür yiyecek ve içecek sadece anne üzerinde değil bebek üzerinde de iyi veya kötü etkilerde bulunacağı için yiyip içilecek herşeye dikkat etmek gerekir

    Protein İçeren Gıdalar şöyle:


    Kırmızı et,Tavuk eti,Hindi eti,Devekuşu eti,Balık,Yumurta,Peynir çeşitleri,Kurubaklagiller,Mantar

    Vitaminler: Bütün vitaminler anne ve bebeği için gerekli olduğu gibi özellikle;

    C vitamini: Proteinlerle birlikte alınırsa demir emilimini arttırır. Annenin hastalıklara karşı direncini yükseltir. Vücutta depolanan bir vitamin olmadığından meyva ve sebzeler aracılığı ile taze olarak alınmalıdır. Pişirme ve uzun süreli bekletmelerde ciddi kayba uğrar.

    Turunçgiller, Lahana, Çilek, Domates, Karnabahar, Patates, Kırmızı ve yeşilbiber iyi bir C vitamini kaynağıdırlar.

    Folik asit: ‘Spina bifida’ yani sinir sistemi hastalığını önlemenin en etkili yoludur. Taze yeşil yapraklı sebzeler iyi bir folik asit kaynağıdırlar, vitamin kaybı olmaması için iyi yıkanmış çiğ sebzeler aracılığı ile ya da buharda az pişirme tekniği ile tüketilmelidir.

    Yeşil yapraklı sebzeler, Fındık, Yerfıstığı,Karnıbahar,Kepekli ekmek,folik asit kaynağıdırlar.

    [​IMG]