Hamilelikte Egzersiz

'Bebek Bakımı' forumunda Blue tarafından 27 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelikte Egzersiz
    Hamilelikte Egzersiz Yapılır Mı?
    Hamilelikte Hangi Egzersizler Yapılır?



    • Bacak kramplarının çoğalmasını engeller.

    • Sırt ve diğer hamilelik ağrılarını azaltır.

    • Vücut ağırlığınızın gereğinden fazla artmasını engeller.

    • Hamileliğin ve doğumun rahat geçmesini sağlar.

    • Çocuğun içinde yaşayacağı kapsülün genişlemesini sağlar.

    • Doğumdan sonra normale dönüşü hızlandırır.

    Bu kadar önemli yararları sağlayabilmek için mutlaka bilinçli egzersiz yapılmalıdır. Egzersiz sırasında dikkat edilecek noktalar ise şunlardır:

    • Bedensel egzersiz düzenli olarak yapılmalıdır. Bir hafta 3 gün, diğer hafta 1 gün egzersiz yapılarak fizyolojik yarar sağlamak mümkün değildir.

    • Haftada 4 gün egzersiz yapılmalıdır.

    • Eğer doktor tarafından hamileliğin riskli olduğu söylenirse doktor izin verene kadar egzersiz yapılmamalıdır.

    • Egzersiz sırasında belirlenecek en yüksek nabız sayınız hiçbir zaman aşılmamalıdır.

    • Gövdenin öne ve arkaya eğilmesi engellenmeli, karın bölgesine baskı uygulanmamalıdır.

    • Hamile kadının daha fazla oksijene ihtiyacı olduğundan yoğun egzersizlerden kaçınmalıdır.

    • Haftada 1 gün küçük ağırlıklarla kas çalışması yapılmalıdır.

    • Yağ yakmak için egzersiz yapılmamalı.

    • Bilinçsizce yapılacak ve kilo vermeye yarayacağı düşünülen diyetlerden uzak durulmalıdır.

    • Egzersiz sırasında ve sonrasında sıvı alımına dikkat edilmelidir.

    Sağlıklı bir bebek, sağlıklı bir anne için egzersizin önemi büyüktür. Bu konuda güvenebileceğiniz bir egzersiz uzmanına danışarak yardım isteyiniz.