Hamilelikte bel ağrısı için çözüm önerileri

'Bebek Bakımı' forumunda Burcu tarafından 6 Şubat 2015 tarihinde açılan konu


  1. Gebelikte en çok karşılaşılan şikayetlerden birisidir bel ağrısı. İlk 3 aydan sonra her 4 hamile kadından 3'ü bel ağrısı şikayetinden yakınmaktadır.

    Hamilelikte yaşanan bu ağrılar genellikle belin alt kısmında ve pelvis ağrıları şeklinde görülmektedir. Bu ağrılar kasıklarda başlayıp kuyruk sokumuna doğru yayılabilmektedir.

    3 grup kas çok önem taşır. Bel ve sırt kasları: Omurgayı oluşturan omurları ve onların arasındaki DİSKleri birbirine bağlayan küçük kas gruplarıdır ve bu kas grupları arasında oluşan fonksiyon bozuklukları şiddetli bel ve sırt ağrılarına neden olabilir. Kilo artışı, gebelikle büyüyen uterus, gebelik hormonlarının etkisiyle gevşeyen omurlar vücudun ağırlık merkezini değiştirir, beldeki normal ‘lomber lordoz’ dediğimiz eğrilik artar ve şiddetli bel ağrılarına sebep olabilir.

    3-6 ayda bebeğin büyümesi ile birlikte kaburgalar ve pelvis genişler, omurlar ve eklemler arası ligamanlar gevşer, bu da ağrının artmasına yol açabilir. Yine bu dönemde adalelerde ortaya çıkan kasılmalar ve sinirlerdeki gerilmeler ağrının bir başka nedenidir.

    Bel ağrıları için en iyi egzersiz tercihen her gün, en az haftada üç gün 20 ila 30 dakika rahat bir elbise ve ortopedik spor yürüyüş ayakkabısı ile yapılan yürüyüştür.

    Aşırı terleme ve çarpıntıdan, aşırı nefes sıklığından kaçının, bol sıvı alın.

    Pelvis kaslarınızı çalıştırın,çok basittir, idrarınızı ve büyük tuvaletinizi tutar gibi makat, vajina, idrar yolu kaslarınızı sıkın 5-10 sn tutup gevşeyin, bunu günde 3 kez onar kez tekrarlayın, her zaman ve her yerde yapabilirsiniz.

    Pilates gebelikte tercih edilen bir spordur.