Hamilelik İlk Ay Beslenme

'Bebek Bakımı' forumunda Elfida tarafından 7 Aralık 2011 tarihinde açılan konu


  1. gebelikte ilk ay nasıl beslenmeli
    hamileliğin ilk ayında beslenme

    Normal bir gebelik sürecinde annenin kendi gereksinimine ek olarak tükettiklerinin bebeğe aktarılması için annenin yaklaşık 10-12 kg alması yeterlidir. Bu artışı sağlayabilmek için gebelik öncesine göre bir gebe ek olarak günlük 20 gr. protein, 15-20 mg. demir, 500 mg. kalsiyum ve ortalama 300 kalorilik enerji alması gereklidir.

    Hangi besin kaynakları ne işe yarar?
    Et, yumurta, kurubaklagiller: Beyin, kas, kemik ve dişlerin gelişimi ve kan yapımında görevlidir. Protein ve demir gereksinimini karşılarlar.

    Süt ve süt ürünleri: Kemik, diş gelişimi ve büyüme ile görevlidirler. Protein ve kalsiyum kaynağıdırlar.

    Sebze ve meyveler: Büyüme ve gelişme için vitamin ve mineralleri sağlarlar.

    Tahıllar: Kalori ve B grubu vitaminleri içerdiklerinden büyüme ve gelişmeye için önemlidirler.

    Yağ ve şekerler : Sadece enerji içerirler ve enerji açığını kapatırlar.