Hamilelik döneminde nasıl beslenmeli

'Bebek Bakımı' forumunda Yasemin tarafından 6 Mart 2014 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelik Döneminde Beslenme




    Hamile kadınların beslenmelerine çok daha fazla dikkat etmeleri gerekmektedir.Özellikle Hamilleiğin ilk aylarında bebeğin gelişiminin tamamlanması bakımından dikkatli olunmalı ve düzenli dengeli beslenilmelidir.

    hamilik-döneminde-beslenme.

    Hamilelik döneminde kadınlar bol sıvı tüketmelidirler.Özellikle su süt ve bol bol taze sıkılmış meyve suları içmeleri gerekmektedir.Hamillikte bol miktarda yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir çok iyi yıkanması gerektiğini unutmamalısınız.Ayrıca beslenme düzenide çok önemlidir dengeli ve düzenli beslenmek önemlidir hamilelik döneminde.

    amilelikte beslenmeye normal zamanda uygulanan beslenme alışkanlıklarında biraz daha fazla dikkat edilmelidir. Birçok gebe kadın bedeninde yolculuk yapan miniğin gelişimi için dengeli ve düzenli beslenemediği konusunda çelişki yaşayabilir. Bazen gebeliğin ilk aylarında anne adayları kilo alamadığı için bedeninde hayat mücadelesi veren bebeği için endişelenebilir. Aslında çoğu zaman bu konuda endişelenmek hem zamansız hem de gereksizdir.

    Çünkü gebelikte mide bulantısı, kusma ve iştah kaybı nedeni ile ilk aylarda kilo alabilmek mümkün olmayabilir. Gebeler bu gibi durumlarda farklı diyet listeleri uygulayabilmekte ve kendilerini belli beslenme programlarına karşı zorlamaktadır. Bu gibi durumların özel gebeler hariç herhangi bir bilimsel gerçekliliği mevcut değildir.

    Unutulmaması gereken ayrıntı, anne bedeninde can bulan bebeğin büyümesi, sağlıklı gelişmesi, fiziksel, ruhsal ve zihinsel açıdan her şeyin normal seyretmesi, annenin sağlığı ve hamilelikte beslenme alışkanlığı ile alakalıdır. Hamilelik gerçekleşmeden önce anne fiziksel gelişimini tam olarak tamamlamalıdır ki sağlıklı bir bebek dünyaya getirebilsin.

    Normal bir gebelik döneminde anne adayının kendi ihtiyacını karşılayacak gıdalara ilaveten tükettikleri ile bebeğin gelişimine yardımcı olduğu için ortalama 10 – 12 kilo kadar alması gereklidir.

    Proteinler: Hamilelik döneminde artış gösteren protein ihtiyacını giderebilmek için beyaz et, kırmızı et, süt ve süt ürünleri, balık, fasulye, barbunya gibi protein kaynağı gıdaların tüketilmesine özen gösterilmelidir.

    Kalsiyum: Kalsiyum, anne bedeninde bulunan bebeğin 8 haftaya ulaştığı andan itibaren kemik ve diş gelişimi için en önemli mineraller dendir. Hamilelikte beslenme programında kalsiyuma mutlaka yer verilmelidir.

    Hamilelikte beslenmenin doğru ve düzenli olması için süt ve süt ürünlerinde yağsız süt ve süt ürünlerini tercih etmek en doğru yaklaşım olacaktır.

    Demir: Gebelikte demir oldukça önemli bir mineraldir. Bu nedenle hamilelikte beslenme programına özellikle gebeliğin 4. Ayından itibaren folik asitli demir ilaçları dahil edilmelidir.

    Kansızlık problemini fazlasıyla yaşayan gebelerde demir içerikli ilaçlara gebeliğin daha erken döneminde başlanabilir.

    Lifli gıdalar: Lifli gıdalar normal yaşantıda da oldukça önemli bir yer tutmaktadır.

    Gebelikte sıvı tüketimi: Gebelik döneminde bolca sıvı ve su tüketimi hem anne adayı hem de bedeninde taşıdığı minik için oldukça önemlidir.