Hamileler Uçakla Seyahat Edebilir mi?

'Sorun Cevaplayalım' forumunda EyLüL tarafından 8 Eylül 2011 tarihinde açılan konu


  1. Hamileler Uçakla Seyahat Edebilir mi?

    Otomobil kadar olmasa da günümüzün modern insanı zaman zaman uçak seyahati yapmak durumunda kalır. Hamile iken uçak yolculuğu yapmaksa çoğu kez kadınlarda endişe yaratır. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Alper Mumcu hamilelere bu konuda ışık tutacak bilgiler verdi.

    Hamilelikte seyahat etmek için en keyifli dönem 14 ile 27'nci haftalar arası yani ikinci dönemdir. Bu dönemde sabah bulantıları geride kalmış, uyku hali kaybolmuş, düşük olasılığı azalmış ve hamileliğe alışıldığı için artık olay keyif verici bir hal almıştır. Gezmek, dolaşmak, ve hamileliğin keyfine varmak için tüm şartlar uygundur.

    Uçaktaki Kabin Basıncı Bebeğe Zarar Verir mi?

    Birçok ticari havayolu şirketi uçaklarındaki kabin basıncını belirli bir seviyede tutmak zorundadır. Bu, yasal bir zorunluluktur. Yapılan incelemelerde kabin basıncının bebeğe zarar verebileceği yönünde bir kanıt bulunamamıştır. Gerçekte asıl sorun, kabin basıncı olmayan küçük uçaklar ile yapılan yolculuklarda yaşanır. Kabin basıncı sağlanmadığında, örneğin 10.000 feet yükseklikte uçarken, sanki yüksek bir dağın zirvesinde gibi olursunuz. Bu yükseklikte oksijen basıncı çok azalır.

    Hava Alanındaki Dedektörler Bebeğe Zarar Verir mi?

    Bu soru, çok sık karşılaşılan sorulardan birisidir. Sorunun cevabı ise “hayır”dır. Hava alanlarının girişindeki dedektörler, metal dedektörüdür ve X ışını ile çalışmazlar. Bu nedenle hamileler, bu kapılardan güvenle geçebilirler.

    Uçak Yolculuğu Sırasında Nelere Dikkat Edilmeli?

    • Harhangi bir yerde uzun süre oturmak bacaklarınızdaki kan dolaşımını etkiler ve ayak ile bileklerde şişmelere neden olabilir. Bu nedenle her 1.5-2 saatte bir ayağa kalkıp koridorda yürüyüş yapmalı ve kan dolaşımınızı canlandırmalısınız. Bu kısa yürüyüşler sırasında bacaklarınıza germe egzersizleri de yaptırabilirsiniz.

    • Yolculuk sırasında otururken de bazı germe hareketleri yaparak uzun süreli oturmanın olumsuz etkilerini azaltabilirsiniz.

    • Germe hareketleri için oturur pozisyondayken bacaklarınızı iyice ileriye doğru uzatın, topuklarınız merkez olacak şekilde ayağınızı yavaşça kendinize doğru kuvvetice çekerek baldır kaslarınızı gerin. Daha sonra ayak bileklerinizi sağa sola çevirin ve parmalarınızı açıp kapatın.

    • Hamilelik sırasında yapılan uçak yolculuklarında uzun süre rahatsız bir pozisyonda hareketsiz oturmak tromboz (damar içindekan pıhtısı) ve varis riskini arttırır.

    • Uçuş süresince özel varis çorabı giymek bacaklarınızdaki kan dolaşımını destekler ve şişmiş damarları rahatlatır.

    • Eğer yanınızdaki koltuk boşsa ya da uçak içinde yan yana iki boş koltuk bulabilirseniz uzun oturmak suretiyle ayaklarınızı kaldırabilirsiniz.

    • Uçaktaki kabin basıncı ayaklarınızda şişmeye neden olabilir. Ayakkabılarınızı çıkararak kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

    • Yürüyüş sırasında rahat ve sağlıklı olmasa da uçuş süresince terlik giymeniz rahatlamanıza yardımcı olacaktır.