Hamileler Spor Yaparken Nelere Dikkat Etmeli ?

'Bebek Bakımı' forumunda EyLüL tarafından 24 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Hamileler Spor Yapabilirmi?
    Hamilelerin Spor Yaparken Dikkat Etmesi Gerekenler
    Hamileler Spor Yaparken Nelere Dikkat Etmeli Nelerden Uzak Durmalı

    Hamilelikte spor yapmaktan korkuyor musunuz? En iyisi bu konuda biraz bilgi edinmek. Spor yapmaktan korkmamalısınız; ama dikkatli olmalısınız.Vücudunuz bir mucizeye hazırlanıyor ve siz her şeyin yolunda gitmesini istersiniz değil mi?Elbette öyle öyleyse hamilelik döneminde spor yaparken nelere dikkat edilmesi gerekdiğini hep birlikte konumuzda öğrenelim

    Önce Doktor, Sonra Egzersiz
    Gebelikte egzersize başlamadan doktor onayı almak en doğru yoldur. Bildiğiniz gibi her gebelik ayrı gelişir ve bir doğru herkes için doğru olmayabiliyor. Düşük riski taşıyan veya daha önce gebelikle ilgili sorunlar yaşamış anne adaylarına egzersiz yapma izni verilmeyebilir. Bu durumda üzülmeyin; önemli olan fayda-zarar analizi yapmaktır. Eğer sizin için spor yapmak zarar getirecekse, yapamamak daha faydalı olacaktır.

    Gebelikte Yürüyüş
    Hamilelikte yürüyüş en güvenli spordur. Eğimi ve merdiveni olmayan düz yolda sabah akşam 30-60 dakika olarak yapılacak olan yürüyüşler hem zinde olmanızı sağlayacak hem de fazla kalorilerin yakılmasını mümkün kılacaktır. Gebelikte yürüyüş doğru şekilde yapıldığı zaman hem sizin hem de bebeğiniz için çok faydalı olacaktır..

    Gebelikte Yüzme
    Hamilelikte yürüyüş ile birlikte en çok tavsiye edilen spordur. Suyun kaldırma gücü tüm vücut kaslarına ve eklemlerine masaj etkisi yaparak ağırlaşan vücudu dinlendirir. Özellikle bel ve omuz kaslarının çalışması gebelik ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Dikkat edilmesi gereken hijyenik olmayan ve fazla klorlu olan havuzlarda yüzmemektir. Deniz mümkünse yüzme için ilk tercih olmalıdır.

    Birden Sporcu Olmaya Karar Vermeyin
    Diyelim ki hamilelik öncesi hiç spor yapmayan bir vücudunuz var. Gebe kaldınız diye birden sporcu olmaya karar vermeniz yanlıştır. İnsan vücudunun alıştığı bir ritim vardır ve bunu bozmak doğru olmayacaktır. Bu gibi durumlarda kısa yürüyüşlerle başlayan bir egzersiz düzeni en doğru olandır.

    [​IMG]