Halsizliğe İyi Gelen Yiyecekler

'Okulistik' forumunda EyLüL tarafından 10 Şubat 2014 tarihinde açılan konu


  1. Halsizliğe İyi Gelen Yiyecekler nelerdir?




    Kendinizi halsiz ve yorgunmu hissediyorsunuz peki böyle bir durumda nasıl beslenmeniz gerekiyor bu gibi halsizlik ve yorgunluk hallerine hangi besinler iyi gelir konuyla ilgili bilgiler kısaca aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

    halsizlige-iyi-gelen-besinler-.

    Halsizlik, ruhsal veya fiziksel yorgunluk ile karakterize düşük enerji halidir.Gün boyu tükettiğimiz gıdalar vücudumuz tarafından işlenerek günlük faaliyetlerin yerine getirilebilmesi için gereken enerji dönüştürülür.Yetersiz beslenme ise bu enerjinin tam olarak sağlanamamasına ve halsizliğe yol açabilir.

    Doğru gıdaları tüketerek enerjinizi arttırabilir ve halsizlikten kurtulabilirsiniz.

    Protein :

    Protein kaslar için gereken enerjinin ana kaynağıdır. Yüksek protein içeren ve tirozin bakımından zengin gıdalar norepinefrin ve dopamin üretimini arttırarak motivasyon ve uyanıklık sağlar.

    Yoğurt :


    Sindirimi kolay olan yoğurt iyi bir protein kaynağı olmasının yanı sıra sindirimi kolaylaştıran iyi bakteriler olan probiyotik bakımından da zengindir.

    Kompleks Karbonhidratlar :

    Kompleks karbonhidratlar vücudun birincil enerji kaynağıdır. Yeterli miktarda enerji için nişastalı gıdalar, sebze ve meyve, kepekli tahıllar yiyebilirsiniz.

    Su :

    Su teknik olarak yiyecekler kategorisinde yer almasa da enerji ve kronik yorgunlukla savaşınızda en büyük yardımcınızdır. Yorgunluk vücudun susuz kaldığının ana göstergesidir.

    Demir :


    Demir eksikliği anemisinin belirtileri arasında kronik yorgunluk bulunmaktadır. Bazen demir eksikliği yetersiz beslenme sonucu geçici olarak da yaşanabilir.