Halsizliğe İyi Gelen Yiyecekler Nelerdir?

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 3 Mart 2014 tarihinde açılan konu


  1. Halsizliğe İyi Gelen Yiyecekler




    Halsizliğe İyi Gelen Gıdalar nelerdir konuyla ilgili bilmeniz gereken birçok şeyi yazımzıda öğrenebilirsiniz.

    halsizlige-iyi-gelen-besinler-.

    Protein kaslar için gereken enerjinin ana kaynağıdır. Yüksek protein içeren ve tirozin bakımından zengin gıdalar norepinefrin ve dopamin üretimini arttırarak motivasyon ve uyanıklık sağlar. Yoğurt Sindirimi kolay olan yoğurt iyi bir protein kaynağı olmasının yanı sıra sindirimi kolaylaştıran iyi bakteriler olan probiyotik bakımından da zengindir.

    Kompleks Karbonhidratlar: Kompleks karbonhidratlar vücudun birincil enerji kaynağıdır. Yeterli miktarda enerji için nişastalı gıdalar, sebze ve meyve, kepekli tahıllar yiyebilirsiniz.

    Su: Su teknik olarak yiyecekler kategorisinde yer almasa da enerji ve kronik yorgunlukla savaşınızda en büyük yardımcınızdır. Yorgunluk vücudun susuz kaldığının ana göstergesidir. Gün boyu hiç bir fiziksel aktivitede bulunmasanız bile terleme yoluyla su kaybedersiniz. Demir eksikliği anemisinin belirtileri arasında kronik yorgunluk bulunmaktadır. Bazen demir eksikliği yetersiz beslenme sonucu geçici olarak da yaşanabilir.

    Her sabah mutlaka kahvaltı edin ve kahvaltı listenizde kompleks karbonhidratlar içeren yulaf ezmesi gibi gıdalar tüketin. İçecek olarak bir bardak taze sıkılmış portakal suyu içebilirsiniz. Öğle yemeklerinde mutlaka protein içeren bir besin tüketin. Bu saatlerde alınacak protein günün geri kalanında daha dinç olmanızı sağlayacaktır.

    Kahve içmek geçici bir enerji verebilir ancak kafein etkisini kaybettikten sonraki halsizlik daha şiddetli olacağından kafein tüketimini kontrol altında tutun.