Hafızayı güçlendirmek için Adaçayı faydaları

'Şifalı Bitkiler' forumunda Dark tarafından 1 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hafızayı güçlendirmek için Adaçayı faydaları,
    Adaçayı yararları,

    ADAÇAYI

    Kelime hatırlama testinde, adaçayı alanlar almayanlardan daha başarılıydı. Bu mekanizma tam olarak belli olmasa da, uzmanlar adaçayının beyne mesaj gönderen kimyasalları arttırdığına inanıyor. Bu Alzheimer'li hastalarında problemi olduğu için, adaçayı bu hastalığın tedavisinde kullanılabilir.


    ADAÇAYININ FAYDALARI

    Adaçayı hemen hemen herkes tarafından bilinen ve eskiden beri tercih edilen bitkisel çaydır aslında. Günümüzde ise faydaları daha fazla kanıtlanmış ve daha çok bilinçli bir içici kitlesine ulaşmıştır. Bunun bir sebebi de içiminin güzel ve ferahlatıcı olmasıdır. Bizim çocukluğumuzda babamın dağlardan bu çayı topladığını ve kurutup kışın içtiğimizi hatırlıyorum. Sanki o güzel adaçaylarının kokusu hala burnumda. Şimdi artık bitkisel otları hazır olarak bulabiliyoruz.

    Adaçayının Faydaları

    -Mide ve bağırsak gazlarını giderip bulantıyı keser.

    -Uyarıcı özelliği olmasından dolayı kan dolaşımının düzenli çalışmasını sağlar.

    -Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.

    - Depresif haller ve buna bağlı sinirsel titremelerde kullanılır.

    -Sinirsel yorgunluklara iyi gelir.

    -Soğuk algınlıklarında fayda sağlar.

    -Menopoz dönemi sıkıntılarını azaltıcı etkisi vardır.

    -Çayıyla gargara yapılırsa ağız, dişeti ve dildeki şikayetlerle boğaz ve bademcik enfeksiyonlarına karşı faydalıdır..

    Ada çayı nasıl demlenilir? : Bir tatlı kaşığı dolusu ince kıyılmış kuru yaprak bir su bardağı kaynar suya atılır ve 10 dakika beklenilir. Çay demlendikten sonra süzülerek içilir. Taze ada çayı kullanıyorsanız 4-5 dakika bekleme süresi yeterli olacaktır.

    Adaçayının Zararları:

    - Adaçayı günde 2-3 bardaktan fazla içilmemelidir. Fazlası zarar vermektedir.

    -Ada çayı kaynatılmamalıdır. Zararlı toksinler ortaya çıkabilir.

    -Erkeklerde cinsel gücü azaltır.