Güzelliğinize güzellik katan besinler

'Kişisel Bakım' forumunda Destina tarafından 4 Mart 2009 tarihinde açılan konu


  1. Çünkü güzel ve sağlıklı vücudun sırrı sadece yediğimiz besinlerde saklı.


    İŞTE PÜF NOKTALARI

    GÜÇLÜ KASLAR

    İyi beslenmeli ve spor yapmalısınız.Karbonhidratlı besinler kaslarınızın güçlü olması için en iyi besinlerdir.

    Nelere Dikkat Etmeli : Çok terliyor ve erken yoruluyorsanız iyi beslenmiyorsunuz demektir.

    Neler Yemeli : Kırmızı et protein için iyi bir kaynak. Bunun yanında baklagil ve balık da yemelisiniz. En çok karbonhidrat ekmek, pasta, patates ve pirinçte bulunur. Fakat egzersiz yapmazsanız bunlar kilo olarak kalabilir.

    SİNDİRİM SİSTEMİ

    Kabız olma gibi bir sorununuz yoksa sindirim sisteminizde hehangibi bir probleminiz yok demektir. Eğer bol yeşil sebze yiyip, su içerseniz böyle bir sorunla karşılaşmazsınız.

    KUVVETLİ KEMİKLER

    Vücudunuza yeterli kalsiyum depolamanız sağlıklı kemiklere sahip olmanızı sağlar. Süt içmeniz, kemiklerinizin kemiklerinizin güçlü olmasını sağlayan en önemli etkendir.

    Nelere Dikkat Etmeli : Kemik ağrısı güçsüzlüğün en önemli belirtisidir. İnce yapılı kadınların kolay zarar göreceği için daha dikkatli olmaları gerekir.

    Neler Yemeli : Günlük yiyeceğiniz arasında mutlaka süt ve yumurta bulundurmalısınız. Bunları sevmiyorsanız kalsiyum içeren balık, fındık gibi besinleri haftada 3 kez tüketmeye özen göstermelisiniz. Unutmayın günde 3 bardaktan fazla kahve vücudumuzun kalsiyum miktarını düşürür.

    PARLAK SAÇLAR

    Sağlık ve parlak saçlar doğru beslenmenizin en büyük kanıtıdır. Saçlarınızın uzaması için çinkoya ihtiyacı vardır. Demir ise saçlarınızın dökülmesini önler.

    Nelere Dikkat Etmeli : Saçlarınız zayıf ve matsa beslenme şekliniz değiştirmelisiniz. Fakat hemen bir sonuç beklemeyin çünkü saçlarınızın sağlığına kavuşması için en az 1-2 aylık bir süreye ihtiyacınız var.

    SAĞLIKLI TIRNAKLAR

    Kalsiyum ve D vitamini tırnak ve kemikler açısından çok faydalıdır. Özellikle demir tırnakların pembe renk almasını sağlar.

    Nelere Dikkat Etmeli : Zayıf tırnakların sebebi kalsiyum ve protein eksikliğidir. Yapılan bilinçsiz diyetler protein eksikliğine sebep olur.

    Neler Yemeli : D vitamini, balık yağı, süt içerek gerekli kalsiyumu alabilirsiniz.

    PIRIL PIRIL BİR CİLT İÇİN

    Yediklerimiz cildimizi hemen etkiler. Sağlıklı bir cilde sahip olmanın yolu bol bol C vitamini almaktan geçer. Bunun yanında cildinizin nemini korumak için su içmeniz gerekir.

    Nelere Dikkat Etmeli : Çok kuru cilt vücudumuzun yağ oranının düşük olduğunu gösterir.Solgun bir cilt ise demir eksikliğinin bir göstergesi olabilir.

    Neler Yemeli : Haftada bir kere mutlaka balık yemelisiniz.Ayrıca günde 2 litre su içmeli ve en az bir porsiyon sebze veya meyve tüketmelisiniz.