Güvenli Sürüş İçin Faydalı Bilgiler

'Araba Modelleri' forumunda Wish tarafından 22 Eylül 2009 tarihinde açılan konu


  1. Virajları dönerken nelere dikkat etmeliyiz

    Bir virajı güvenli bir şekilde dönmek için özellikle bilmediğimiz yollarda viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken frene basılır, hız düşürülür, gerekirse vites ufaltılır. Kesinlikle viraj içersinde frene basılmaz.

    Güvenliğimiz için direksiyonu nasıl tutmalıyız.
    Direksiyon doğru tutuş şekli dokuz onbeş gibi tutulmalıdır. Nedeni direksiyonu ancak böyle tutuş sayesınde daha fazla cevirme yani daha fazla tur imkanı elde edilmektedir.

    GÜvenliğimiz için sürcü koltuğunda nasıl oturmalıyız


    İyi, güvenli ve rahat bi sürüş için öncelikle koltuk ayarımızın cok iyi olması lazımdır. Koltuk Ayarı için; 1- Pedalara ne uygun biçimde nasıl basıldığı ayarlanmalı 2- Dizlerimizi direksiyona çarpmaması geremekte 3- Sırtımız koltuğa yasladığımızda bileklerimiz direksiyon simidin üstünde olmalıdır.

    Gereksiz yakıt harcamamak için aracımızı nasıl çalıştırmalıyız

    Eski sürücülerde araba çalıştıktan sonra motorun ısınması beklenirdi. Artık yeni nesil otomobillerde bu ortadan kaltı. Aracınız çalıştırıldıktan sonra yağ pompası giriyor ve sonra hareket etmeye hazır duruma geliyor.

    Aracın boşta gidilmesi zararlımıdır

    Araba çalışırken boşa atıyorsanız araç rolantı durumuna geçer ve daha fazla yakıt yakar ayrıca fren boşalmasına da sebep olabilir. Yeni nesil otomobillerde yokuş aşağıya inişler uygun vites secilerek inilirse hem yakıt tasarufu cok olur hemde güvenli iniş yapılmış olur.

    Araç kullanırken lastiklermiz nasıl olmalıdır.

    Araçın lastık havaları az olduğu zaman yol tutuş azalıcak ve daha fazla yakıt yakacaktır. Lastıklerimizin profil derinliği 3 mm olmalığıdır 3mm altında ise ol tutuş azalıcak ve fren mesafesi ile durma arası artacaktır.

    Hangi durumlarda fren kullanmamk gerekir

    Fren aracı sadece yavaşlatır. Durdurmayı yarayan sistem değildir. Bazı durumlarda frene basmakta tehlike yaratabilir. Örneğin bir vraja girildiğin zemin kaygan ise direksiyonu çevirdğimizde araç dönmeyip önden kaymaya başladı böyle durumda bir durumda frene basmamak doğru bir harekettir. Kayan yönün tersine direksiyon çevrilir aracın yönünü düzelmesi sağlanır.

    Kaygan zeminlerde fren nasıl kullanılmalırdır

    Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani giderek artan frenleme sistemi yapılır. Şayet kaygan zeminlerde aniden frene basarsak tekerlekler bloke olabilir. Bu abs sisteminde bile işe yaramaya bilir böle zeminlerde yapılacak tek şey takip mesafesini artırmak. Daha uzun fren mesefasi bırakmak ve frene yavaş yavaş basmak doğru olandır.

    Frene basıldığın da araç kızaklama yaparsa neyapılır


    Araç frene basıldığında kızaklama yapıyorsa kaygan zemindesindir ve hızınız yüksektir. Böyle durumlarda frenden ayağınız yavaş yavaş çekilir ve böylece tekerleklerin tekrar dönmesi sağlanır. Hem hız azalmış olur hem de direksiyon hakimiyeti tekrar kazanılmış olur

    İki araç park nasıl olur


    İki araç arasına park etmek için gireceğimiz yerin paralel olarak hem arkadaki araca hemde kaldırıma dik bir şekilde geri gelinir aynadan bakılarak kaldırıma 30 cm kala direksiyonuz sol ve sağa tam tur cevrilerek park tamamlanır.