Günlük Düzenli Beslenme

'Sağlık Rehberi' forumunda Meryem tarafından 7 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Günlük Düzenli beslenme nasıl olur
    Günlük Düzenli Beslenme nedir


    Besinler 4 temel besin grubundan seçilmelidir.

    Süt grubu (Süt, peynir, yoğurt)

    Et grubu (et, tavuk, balık, kuru baklagiller)

    Sebze-meyve grubu

    Tahıl grubu (Ekmek, makarna, pirinç)

    Düzenli beslenme için bu besin gruplarından orantılı olarak alınmalı, bir gruptan az, diğerinden fazla besin alıp metabolizmanın çalışma düzeni bozulmamalıdır. Tek gruba yönelik beslenme; kabızlık, ishal, midede şişkinlik, kan şekeri ve tansiyon düşmesi, başdönmesi, göz kararması gibi rahatsızlıklara sebep olacak ve devamında da doktor müdahalesini gerektirecek çok daha ciddi sorunlara yol açacaktır.

    Kişilerin kalori gereksinimlerine göre hazırlanması gereken beslenme programları;

    ` karbonhidrat

    protein

    yağ içermelidir ve günde en az 2 lt su tüketilmelidir.

    Günlük alınması gereken besinler 5 öğünde alınmalıdır. Öğün atlamak ve/veya bir öğünde gerekenden daha fazla kalori almak yağ depolanması riskini arttıracaktır.