Günlük Alınması Gereken Vitaminler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 11 Ağustos 2013 tarihinde açılan konu


  1. Günlük Alınması Gereken Vitaminler Nelerdir?




    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/gunluk-vitaminler-29644.jpg]gunluk-vitaminler-29644[/IMGALT]

    Sağlıklı beslenmesi için insan vücudunun enerji ve vitaminlere ihtiyacı vardır.Bu İhtiyaçları karşılamak için hangi vitaminler alınmalıdır hangi vitaminler hangi besinlerde bulunur ve günlük tüketmemiz gereken besinler nelerdir hep birlikte öğreniyoruz.

    A vitamini

    Gözlerimiz için en gerekli vitaminlerden biridir. A vitamininin Ayrıca büyüme üreme ve kansere karşı mücadele etkisi vardır günlük bir adet havuç tyediğimizde vücudumuz için gereksinim olan A vitamini ihtiyacını karşılamış oluruz.

    C vitamini

    Vücudun korunması için bir çok vitaminden etkilidir. Yetişkin erkek ve kadınlarda günde bir bardak portakal suyu ve ya bir adet domates tüketimi sağlandığında vücudun c vitamini eksikliğini karşılamış olursunuz.

    K vitamini

    K Vitamini Yağda eriyen bir vitamindir ve kanın pıhtılaşmasını sağlar ve bağırsakta yararlı bakterilerin sentezinde görev yapar. Kemik sağlığının korunmasında kalp ve damar sağlığında etkisi vardır. Yeşil salata , ıspanak, maydanoz ve pazı çiğ elle doğranıp yendiğinde günlük K vitamini ihtiyacını karşılamış oluruz.

    E vitamini

    Antioksidan özelliği gösterir. Gözde güneş ışınlarının etkisini azaltarak özellikle yaşlılarda görünen katarak oluşumunun engellenmesinde yardımcı rolü vardır. E vitamini eksikliğinde kas yorgunluğu, kas zayıflaması ve sinir sistemi bozukluğuna neden olabilir. Günlük yediğimiz yemeklerin içerisinde ki yağlardan vücudumuz için gerekli E vitamini ihtiyacını karşılamış olursunuz.

    Folat; Günde bir kase ıspanak tüketiminde veya kuru baklagiller yemeği ile vücudunuz için gerekli folat ihtiyacını karşılamış olursunuz.Ayrıca.Niasin B3 vitamini, 4 dilim ekmek ve üç küçük porsiyon köfte kadar tavuk tüketiminde vücudunuzun günlük B3 vitaminini karşılamış olursunuz.

    Biotin, Bir adet yumurta tüketiminde,Çinko 3 köfte büyüklüğünde et ve bir kase yoğurt tüketiminde,Bakır Günde yarım çay bardağı ay çekirdeği tüketimi ile vücudun ihtiyacı karşılanabilir.Kalsiyum; İki su bardağı süt 1 bardak yoğurt ve bir kibrit kutusu kadar peynir günlük kalsiyum ihtiyacınızı karşılamaktadır.