Gripten Korunmanın Yolları

'Sağlık bilgisi' forumunda EyLüL tarafından 18 Aralık 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]



    Kış aylarında binlerce insanı yatağa düşüren, iş gücü kaybına sebep olmasının yanı sıra belli grup kişilerde ciddi hastalıklara ve hatta ölümlere sebep olan mevsimsel grip için önlemimizi önceden almamız gerekiyor.

    Grip, solunum yollarında yerleşen influenza A, B ve C virüslerinin neden olduğu, yüksek ateş ve yaygın kas ağrıları ve kırgınlık ile seyreden ve salgınlara yol açan bir enfeksiyon hastalığıdır.Grip hastalığı, tedavi edilirse 1 haftada, edilmezse 7 günde geçer. Bu sözden de anlaşılacağı üzere, bu hastalık kendi kendine de düzelebilir.

    Grip hastalığı, tedavi edilirse 1 haftada, edilmezse 7 günde geçer. Bu sözden de anlaşılacağı üzere, bu hastalık kendi kendine de düzelebilir. Dolayısıyla grip, bağışıklık sistemi güçlü olan insanlarda genellikle endişe edilecek tablolara neden olmaz. Gribal enfeksiyonda yatak istirahatının yanı sıra, gerektiği durumlarda yakınmaları hafifletmeye yönelik tedaviler de uygulanmaktadır.

    Gripten korunmak için Önce hastaları sağlamlardan ayırmak gerekir. Salgınlarda sinema ve tiyatro, okul gibi toplu halde bulunulan yerler kapatılmalıdır. Şahsi korunma için grip aşısı yapılmalıdır. İki ay sonra aşı tekrarlanmalıdır. Aşının koruma süresi bir yıldır.

    Grip aşısı inaktive edilmiş influenza virüslerinden veya antijenlerinden yapılır. Aşı uygulandıktan sonra bağışıklık sistemi aşıdaki inaktif virüse karşı antikorlar oluşturur. Daha sonra, aktif virüsle karşılaşıldığında, önceden oluşmuş antikorlar enfeksiyon oluşumunu önler veya ağır hastalık riskini azaltır.

    Grip aşısının mutlaka salgın başlamadan önce yapılması gerekir. Aşının etkisinin ortaya çıkması için aşağı yukarı 2-3 haftalık bir süreye ihtiyaç duyulur. Dolayısıyla, grip aşısı için en uygun zaman sonbahar, özellikle de Eylül ve Ekim aylarıdır. Bu dönemde yaptırılan aşı, salgınların en yoğun yaşandığı Aralık-Ocak aylarında yüksek bir bağışıklık sağlamaktadır
     



  2. Cevap: Gripten Korunmanın Yolları

    İlave bilgi olarak Grpten korunmak için yapmanız gerekenler..

    Dengeli beslenin
    Vücudun ihtiyacı olan protein, karbonhidrat, yağ ve vitaminler yeterli olarak alınmazsa, vücut direnci düşer ve solunum organları mukoza hücreleri de bu durumdan etkilenir.

    Yeterli miktarda su için
    Solunum mukoza hücrelerinin nemli olması, virüs taşıyan damlacıkların etkisine karşı direnci sağlar. Bu nedenle özellikle su içme ihtiyacının azaldığı kış mevsimi de dahil olmak üzere, her dönemde günde 8-10 bardak su içilmesi faydalıdır.

    Düzenli spor yapın
    Sağlıklı yaşamın bir parçası olan spor, gripten korunmak için de çok önemlidir. Yetişkin biri için haftada 3 gün, günde 1 saat olmak üzere spor yapılması faydalıdır.

    Stresten uzak durmaya çalışın
    Stres, vücut direncini azaltarak hastalıklara davetiye çıkaran en önemli etkenlerdendir. Bu nedenle, çeşitli yollar ile stresten uzaklaşmak sağlıklı kalmayı da beraberinde getirecektir.


    Düzenli uyuyun
    Bir gece uykusuz kalındığında, virüslere karşı savaşan vücut hücreleri yarı yarıya azalmaktadır.

    Aşırı sıcak ortamlardan kaçının
    Özellikle kış mevsiminde daha çok kapalı ve sıcak ortamlarda bulunmak , solunum mukoza hücre zarlarının kurumasına neden olacağından virüslerin vücuda girişini kolaylaştırabilir.

    Sigara içmeyin
    Sigara da aynı stres gibi vücut direncini azaltır. Ayrıca virüs yüklü damlacıklar, sigara içilen ortamlarda, dumana yapıştıkları için hastalık yapıcı özellikleri artar.

    Kalabalık yerlerde kendinizi korumaya çalışın
    Toplu taşıtlar, sinema, tiyatro gibi kalabalık yerlerde grip olan bir kişinin aksırması ile virüsler büyük bir hızla ( 160 km/saat ) hareket ederek 3- 4 metre uzağa yayılabilir. Bu nedenle özellikle bu tür yerlerde havalandırmanın iyi olmasına dikkat etmek, temizliğe özen göstermek gibi basit tedbirler ile gripten korunabilirsiniz.