Gripten korunma yöntemleri kısaca

'Sağlık bilgisi' forumunda Sezen tarafından 12 Nisan 2016 tarihinde açılan konu

  1. Sezen

    Sezen Editör


    Gripten Korunma

    Kışın soğuk havaları gelmeye başladı mı, gripte kapımızda beklemeye başlar. Zannedersiniz ki kışla grip bir yarış içine girmişler. Ben mi önce geleyim, yoksa sen mi önce gel. Soğuk gelir gripte arkasından gelir, bahar gelir, grip gitmemekte kararlıdır. Öldürmez ama süründürür. Hele bir de bağışıklık sisteminiz zayıfsa griple baş etmeniz mümkün değildir. Sizi yataklara kadar düşürür. Toparlanamazsınız. Gripten korunmak için önce bağışıklık sistemimizin çok güçlü olması gerekmektedir. Kış aylarına özgü değil, genel olarak sağlığımıza her zaman çok dikkat etmeliyiz. Bağışıklık sisteminin zayıf olması sadece grip değil birçok hastalıkla uğraşmamız anlamına gelmektedir. Gripten korunmak adına ne yapılıyorsa inanın genel sağlığımız için de bir o kadar iyi gelecektir. Bol sıvı tüketilmesi, yeşil yaprak ağırlıklı besinlerin tüketilmesi, çay yerine ıhlamur, yeşil çay, ahududu, böğürtlen çayının tüketilmesi ve günlük 2 litre suyun içilmesi, günde en az 45 dakika doğada yürüyüşün yapılması, her gün portakal, mandalina, elma gibi c vitamini yüksek meyvelerin tüketilmesi, yemeklerde kekik, nane, kimyon gibi baharatların kullanılması hem bizi gripten korur, hem de bağışıklık sistemimizi güçlendirir. Ayrıca grip en çok elle bulaştığından ellerimizi sık sık sabunlamamız gerekmektedir. Bulunduğumuz odayı sık sık havalandırmamız, ayrıca gripli bir kişinin öksürürken veya hapşururken mendil, mendil yoksa ellerine değil dirseği ile kapamasını söylemeliyiz. Ben grip olsam da olmasam da her gün mutlaka doğal bir kâse yoğurt tüketiyorum. Yoğurt her derde deva bir yiyecek unutmayalım.