Göz ve Alın Jimnastiği

'Kişisel Bakım' forumunda Blue tarafından 4 Ocak 2009 tarihinde açılan konu


  1. Göz ve alın kaslarının gerginliğini korumak için birkaç egzersiz:
    • Gözlerinizi kapayın. Gözünüzü çevreleyen kasları iyice büzerek göz kapaklarınızı sıkın. Bu egzersiz, kaşların başlangıç yerinin sarkmasını, göz kapaklarının düşmesini, şişkinlikleri önle*mek için çok yararlıdır.
    • Deriyi tam yerinde tutmak için, iki par*mağınızı şakaklarınıza dayayın. Gözlerinizi 10 kez arka arkaya ve kuvvetle açıp kapayın. Bu egzersiz göz kapağı kaslarını çalıştıracaktır.
    • Başınızı hiç kımıldatmadan ve iyice dik olarak tutun, iki gözünüzle, elinizden gel*diğince sağa bakın. Bu durumda bir kaç saniye bekleyin. Aynı işlemi, sola bakarak tekrarlayın.
    • Göz altlarındaki torbaları ortadan kaldı*rarak alt göz kapağını hafifçe kaldıran, üsl göz kapağını da aşağıya doğru indiren bir hareketle göz kapaklarının çevresini kasın.
    • Baş parmağınız ve parmak uçlarını? bir*birine yapışık olarak ve saç çizgisine değecek biçimde ellerinizi alnınıza koyun. Saçın derisini bastırın ve itin. Sonra bırakın eski durumuna gelsin.
    • Alın hareketleri yapmamaya mümkün olduğunca özen gösterin. Yüzün bu bölümündeki yatay ve dikey kırışıklıklar, genellikle, anlam ifade eden kırışıklıklardır; yani bu kırışıklıklar kontrol*süz mimikler tarafından oluşturulurlar,