Göbek Zayıflama Yöntemleri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Violet tarafından 19 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Göbek Zayıflama Yöntemleri,

    Estetik kaygısı ve düzgün bir vücuda sahip olma isteğinin yanında, günümüzde birçok insan aşırı yağlı bir vücudun sağlıklı bir yaşamla da bağdaşmadığını bilmektedir. Fakat asıl önemli olan vücut yağlarının vücudun değişik bölgelerine dağılımıdır. Mesela göbek yağı fazla olan bir insanın kalp ve şeker hastalığına yakalanma riski ideal bir vücuda sahip insana göre çok daha yüksektir. Aynı zamanda bel bölgesindeki yağların kalça ve basen bölgesinde bulunan yağlara göre sağlığımızı daha fazla tehdit ettiği de artık bilimsel bir gerçektir.

    Kötü haberi verdikten sonra şimdi gelelim iyi habere; sağlıklı zayıflamaya başlayan insanların yüzde doksan dokuzunda öncelikle göbek bölgesi zayıflama tespit edilmektedir. Bir başka ifadeyle zayıflamaya başladığınızda ilk eriteceğiniz yağ çeşidi göbek bölgesindeki yağlar olacaktır. Bunun nedeni aslında basit bir matematiksel mantık ve anatomik gerçekliğe dayanmaktadır. Basitçe ifade edersek bel bölgesi yağları, vücudumuzda depolanmış fazla enerjiyi temsil etmektedir. Ne zamanki aldığımız kaloriden fazlasını yakmaya başlarsak vücudumuz öncelikle bel bölgesinde depolanmış yağları yakmaya başlayacak dolayısıyla göbek yağlarını eritmek için vücudumuz kendiliğinden harekete geçecektir.

    Göbek yağları nasıl eritilir ve göbek inceltme nasıl başarılır sorusuna uzmanlar uzun zamandır çok çeşitli göbek eritme yöntemleri ile cevap aramışlardır. İlk zamanlar sadece mekik gibi göbek eritme hareketleri veya göbek egzersizleri ile soruna çare bulmaya çalışmışlardır. Fakat bir zamanlar göbek giderici egzersizler olarak çok revaçta olan göbek inceltme hareketlerinin tek başlarına birçok insanı ilgilendiren göbek sorununa çare olamayacağı anlaşılmıştır.

    Diğer taraftan günümüzde özellikle masa başında bilgisayar karşısında çalışan insanlar için uygulanan “göbek eriten diyet” ve “göbek eritme diyeti” gibi başlıklarla ortaya konulan çok farklı göbek rejimi reçeteleri de tek başına göbek zayıflatma hedefine ulaşmak için yeterli olmamaktadır. Aslında bu sonuç günlük harcadıkları kalori miktarı beden gücüne dayalı işlerde çalışan insanlara göre daha az olan ofis çalışanları için çok da şaşırtıcı bir sonuç değildir. Mesela egzersiz yapmaksızın, bir göbek diyeti esnasında yaktığınız kadar kalori alırsanız mevcut kilonuzu korursunuz ve göbek yağı eritme amacınıza ulaşamazsınız. Eğer harcadığınız kaloriden fazlasını alırsanız göbek eritmek bir yana göbek sarkması sorunuyla karşılaşabilirsiniz.

    Şimdi haklı olarak peki o zaman göbek yağı nasıl eritilir? sorusunu sormaya başladığınızı duyuyor gibi oluyorum. Önce tek cümlelik bir cevap verelim: Göbek zayıflatma, ancak düzgün beslenme ve egzersiz (göbek eriten hareketler dahil) bileşenlerinin doğru ve dozunda ayarlandığı bir programla mümkündür.
    Bir taraftan egzersiz vücudumuzun harcadığı kalori miktarını artırırken diğer taraftan doğru beslenme vücuda alınan kaloriyi ve tabi ki karbonhidrat miktarını azaltacak sonra da vücudumuz aldığından fazla enerji tükettiği için bel bölgesinden başlamak üzere fazla yağları eritmeye başlayacaktır. İnsan vücudunun tabiatı gereği, başka bir sağlık sorunu olmayan her insan için bu geçerli bir kuraldır.

    Peki doğru beslenme nasıl olmalıdır?

    İşlenmiş ve işlenmemiş tahıllar ile lifli gıdaların göbek zayıflatmak için önemi:

    Amerika’da yayımlanan “Journal of Clinical Nutrition” isimli ünlü tıp dergisinde kalori kontrollü işlenmemiş tahıllardan (ve diğer lifli besinler) oluşan bir diyet ile göbek eriten hareketler de içeren bir egzersiz programının Göbek yağları nasıl erir? sorusuna verilecek en güzel cevap olduğunu belirtmektedir.
    Araştırmalar beyaz ekmek gibi işlenmiş gıda tüketiminden hemen sonra vücuttaki kan şekeri ve ardından insulin seviyesinin hızla yükseldiğini buna cevaben de vücudun yağ depolama eğiliminin arttığını ortaya koymaktadır. Diğer taraftan işlenmemiş tahıl ve lifli gıdalar bakımından zengin bir beslenme tarzının kan şekerinde ani iniş ve çıkışlara engel olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun ise iki önemli sonucu vardır: Birincisi kan şekerimizde ve buna cevaben insulin üretiminde ani çıkışlar olamayacak ve vücudumuz daha az yağ depolayacaktır. İkincisi ise tüketilen işlenmemiş tahıl ve lif bakımından zengin gıdalar sonucunda vücudumuzun tokluk hissi daha uzun sürelere çıkacak bu ise kalori alımını azaltacaktır.

    Göbek bölgesi zayıflama için doymuş ve doymamış yağların önemi:

    İstisnaları olmakla beraber birçok insanda günlük 1600 kalorilik bir diyet sonucunda zayıflama görülmektedir. Beslenirken her insan belli miktarlarda yağ tüketmek zorundadır. Fakat zayıflarken dikkate alınması gereken bir diğer önemli husus ise doymamış yağ bakımından zengin avokado, zeytin ve yağı, fındık, soya, çikolata ve kanola yağı gibi besinlerin diyetimizde yerlerini almasıdır. Bu kalp hastalıkları riskini azaltacaktır. Bununla birlikte bu besinlerin tüketiminde de ölçü kaçırılmamalı harcadığımızdan fazla kalori almamaya dikkat edilmelidir.

    Egzersiz nasıl olmalıdır? Göbek ve basen eritme hareketleri ne ölçüde faydalıdır?

    Araştırmalar göbek zayıflatma hareketleri olarak bilinen mekik gibi zor ve ağrı verici hareketlerin tek başlarına çok da olumlu sonuçlar vermediklerini fakat bir dereceye kadar göbek sıkılaştırma için faydalı olduklarını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte göbek zayıflama hareketleri tamamen faydasız demek de doğru değildir. Yukarıda bahsettiğimiz gibi günlük alınan ve harcanan kalori miktarı göbek yağları nasıl erir sorusuna verilecek cevabın kilit noktasıdır. Bu nedenle düzenli olarak hergün yapılacak 40 ile 60 dakika süreli ve tüm vücudumuzu hedefleyerek çalıştıracak bir egzersiz programı (Göbek ve basen eriten hareketler de dahil olmak üzere) harcadığımız kalori miktarını artıracak ve uyguladığımız kalori kontrollü diyeti destekleyecektir. Tekrar etmekte fayda görüyorum burada önemli olan egzersizle harcanacak kalori miktarının artırılmasıdır. Bu ise daha sağlıklı ve estetik görünümlü bir vücuda sahip olmamızı sağlayacaktır.
    Bunun hiç de kolay olmayacağını söylediğinizi duyar gibiyim; bunu ben de biliyorum ve hatta tavsiye edilenleri yapmak için hergün bir saat erken kalkmanız gerekebileceğini de. Ama unutmayalım ki kolay zafer yoktur ve elde etmek istediğimiz zafere giden yol çakıl taşları ile döşelidir. Bu taşları temizlemek ve yavaş da olsa istikrarlı bir şekilde hedefe yürümek dileğiyle…