Göbek Zayıflama Hareketleri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Violet tarafından 19 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Göbek Zayıflama Hareketleri,


    Evde göbek eritin
    Göbeğinizden bir an önce kurtulmak istiyorsanız egzersiz konusunda bilinçlenmelisiniz… Dört tane ana karın kas? grubu vardır. Bunlar üst karın ve alt karın kaslarımız ve çapraz karın kaslarıdır. K?sa mekikler yapmak üst karnı aktif olarak çalıştırır yani yatt??ımız yerden doğrulmaya çal??mak…

    Her iki baca??mızı yerden 15-20 santim kaldır?p indirmeye çalışmak, havada bisiklet pedalı çevirir gibi hareketler yapmak ise alt karnı çalıştırır. Yatt??ımız yerden çapraz doğrulmaya çal??mak da çapraz karın kas larını çalıştırır. Karın kasları kuvvetlendi?inde duru? düzelir, bel a?rıları azalır. Görünüm olarak çok daha genç bir duru? sa?lanır. Çal??an k asın üzerinde ya? birikimi olu?maz, kuvvetli karın kas? olanların ileri ya?ta karın bölgesinden f?tık olu?umu engellenir. Birkaç dakikalık hareket size sağlık olarak geri döner.

    Yürürken göbek eritin
    Örne?in otururken karın k asınızı kasılı tutun, on saniye içinizde havayı tutun sonra bıra kın. ?zometrik dedi?imiz kasılmalar karın kasımızı korur. Ayrıca yürürken insanlar karın kas larını kasılı olarak yürüdüklerinde aktif olarak karın kas larını çalıştırmış olurlar. Bunlar alışkanlık haline de getirilebilir. Bu alışkanlık aynı zamanda size çok daha dik bir duru? kazandıracaktır. Karın kaslarınızı çalıştırırken bir yandan da yanl?? duru? pozisyonlarınızı da düzeltmeniz mümkün olabilir.

    Otomobil kullanırken göbek eritin
    Herkes otururken, otomobil kullanırken karın kas larını sıkılı tutup bırakabilir… S?kmak, beklemek ve gev?emek önemlidir. Oturdu?unuz yerden çapraz karın kas larını çalıştırmak adına çapraz yönde sa? elinizi sol dizinizi geçecek yönde çevirerek ve sonra aksi yönde tekrarlayarak kasları sık?p bırakarak çalıştırabilirsiniz. Üst karın kas larını otururken çalıştırmak zordur, otururken en fazla yapabileceğiniz boynunuzu iyice öne doğru e?ip çenenizi gö?sünüze yaslayıp bir miktar çalıştırmaktır. Karın kasları gerçekten çok önemlidir; insanın duru?unu, bel sağlığını ve bütün olarak da omurga sağlığını etkiler. O nedenle mutlaka gerekli özen gösterilmelidir. Oturdu?unuz yerde bu egzersizleri yapmayı bir alışkanlık haline getirin. Böylece ’spora zamanım yok’ diye bahaneniz de kalmaz.

    Hem zayıflayıp hem formda kalmak için yal nızca diyet yetmez. Karın bölgesinde biriken inatç? ya?lar ise özel egzersiz gerektirir. Kaslı ve düz bir karın için ideal 10 hareket

    1. Hedef ön karın kasları
    srrtüstü uzanın. Bel çukurunuzun altında üzüm olduğunu hayal edip bu çukuru korumaya çal???n. Bacaklarınızı table tab denilen foto?raftaki konuma getirin. Ellerinizle başınızı destekleyin ve önce göğüs kafesinizi havayla doldurup bu havayı nefesinizle bo?altırken, yal nızca kar nı nıza odaklanarak bacak ları nıza doğru kal kın. Bunu 15 kez tekrarlayın.

    2. Spastik bacak
    Yine bel çukurunu koruyarak sırtüstü yatın. Ayak tabanlarınızı birleştirip foto?raftaki spastik pozisyonu alın. Derin nefes alın, nefesinizi verirken ellerinizle ayak ları nıza doğru uzanmaya çal???n. Bu hareketi 15 kez tekrarlayın. . .

    3. Uzan, yakala
    Pozisyonunuzu bozmadan bacaklarınızı vücudunuza dik konumda havaya kaldırın. Bel çukuruna dikkat! Ellerinizle, yal nızca karın kas ları nızdan güç alarak ayak bileklerinizi tutmaya çalışın. Karın kaslarınızın gerildi?ini hissedin. Bu hareketi 15 kez tekrarlayın.

    4. Karın stebi
    Yine bel çukurunu muhafaza ederek sırtüstü uzanın. Ellerinizle poponuza güç verin. ?ki baca??nızı birlikte yere paralel olacak biçimde kaldırın. Önce derin bir nefes alın ve bu sırada bir baca??nızı gö?sünüze yakla?tırın, nefes verirken bu baca?? nızla havayı tekmeleyip diğer baca??nızı gö?sünüze çekin. Yürüyormu? gibi hareketi 15 kez tekrarlayın.

    5. Çift bacak hareketi
    Pozisyonunuzu bozmadan bacaklarınızı vücudunuza dik olacak biçimde kaldırın. Derin nefes alın, verirken bacaklarınızı gergin biçimde yavaş yavaş yere doğru indirin. Ancak yere de?dirmeden nefes alın ve verirken yine kaldırın. Bu hareketi yaparken tüm gücünüzle karın kas larına odaklanın. Bu hareketi de 15 kez tekrarlayın.

    6. Yerde dans
    Yan karın kas larını çalıştıran bu harekette, Üstteki bacağın ters tarafındaki dirse?inizi yukarıdaki bacağın diz kapağına de?dirmeye çalışın. Bu hareketi iki tarafı nızla 15 kez tekrarlayın. Belinizi incitmemeniz için mutlaka bel çukurunuzu bozmamaya ve karın kas larına odaklanmaya çalışın

    7. Karın balesi
    Yan olarak yatıp yere bakarın kolunuzla foto?raftaki gibi destek alıp vücudunuzun üst tarafını kaldırın. Dışta kalan bacağınızı gergin bir biçimde yukarıya kaldırırken aynı taraftaki elinizle bile?inizi tutmaya çalışın. Karın yan kaslarınızın gerildiğini hissedin. Bu harekette kar nınızın içe çekili ve gergin olm asına özen gösterin. Aynı hareketi bu kez diğer tarafınıza uzanarak yapın. Her bir tarafı nızla 15 kez tekrarlayın.

    8. Sarkaç
    Ellerinizle arkadan destek alıp vücudunuzun üst kısmını Bacaklarınızı dizlerinizden bükülü olarak kaldırın. Birbirine bitişik halde, önce sa?a sonra sola doğru sarkaç hareketi yapın. Bu sırada yan karın kaslarınızın gerildi?ini hissedin. Hareketi 15 kez tekrarlayın.

    9. Yukarı şınav
    Uzanın. Bacaklarınızı Kar nı nızdan güç alarak bedeninizi yükseltin. Kollarınızı gergin biçimde uzatıp ellerinizle bacak bileklerinizi tutmaya çalışın. Bu hareketi de 15 kez tekrarlayın. .

    10. Gerinme
    Yan yatın. Üstteki baca??nızı belinizin üstü hareket etmeden ileriye doğru gerin. Vücudunuzun üst kısmını ise ters tarafa döndürmeye çalış?n. Bu sırada ellerinizle başınızı destekleyip kollarınızı foto?raftaki pozisyona getirin. Aynı hareketi farklı iki taraf? nıza yatarak 10 kez tekrarlayın.

    Pek çok kişi yazın hala istedi?i formda olamamaktan ?ikayetçi. Bazı ki?iler biraz zayıfladıysa bile istediği yerlerden (göbek, bel, basen) incelememekten ya kınıyor. Normal diyet program larında ki?iler zayıflasa bile çoğu ki?ide daha çok yüz bölgesi inceliyor. Ama aşırı yağlı bölgelerde pek incelme olmuyor.

    Sizlere 3 haftada, özellikle göbek-bel bölgesinden incelmeyi de sağlayacak özel bir program vereceğim. Ancak öncelikle şu noktayı vurgulayayım: Sadece diyetle bölgesel zayıflama tam olmaz. Beraberinde özel egzersiz ve bazı özel bitkisel mönüler gerekir. Bu programı 3 hafta uygulayın, 21′inci günün sonunda müthi? incelmeyi hayretle göreceksiniz.