Göbek Eritme Egzersizleri

'Kişisel Bakım' forumunda zamaneanne tarafından 3 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Göbek Eritme Hareketleri Nelerdir


    [​IMG]

    Göbekten kurtulmak kolay bir iş degildir. Çünkü göbek yağlanmasının ortaya çıkması uzun zaman alır ve göbeğiniz çıktıysa aslında bunun pek çok nedeni olabilir.

    Tüm bu egzersizler evimizde herhangi bir spor aletine ihtiyacımız olmadan yapabileceğimiz karın yağlarını eritme egzersizleridir.

    Mekik hareketi
    Dizlerimiz bitişik ve ayaklarımız birbirine paralel şekilde tabanları yeri gösterirken iki elimizi enseye koyup hızlı hızlı, sık sık ve kesik kesik hareketlerle karnımız acıyana kadar sabah ve akşam ellişer kez bu hareketi yapıyoruz. Bu hareket özellikle karın bölgesindeki kasları kuvvetlendirir, yağ dokusunu harekete geçirir ve yağların yanmasına yardımcı olur.

    Sopalı hareket
    Bu harekette de bir sopayı ense kökümüze alıp iki elimizi geçiriyoruz. Ayaklarımızı yere sağlam basıp süratli bir şekilde sağa ve sola doğru daha çok kalçadan yukarısını hızlı bir şekilde döndürerek birkaç dakikada bu hareketleri yapıyoruz. Bu haraket karnın yan tarafındaki kasların şekillenmesi ve göbeğin erimesini sağlar.

    Bel kasları için mekik
    Bir taraftaki kolumuzu, bükülmüş olan diğer taraftaki dizimize doğru hafifçe, sık sık ve seri hareketlerle yakınlaştırmaya çalışıyoruz. Bu hareketi de birkaç dakika dayanabildiğimiz kadar yapmaya gayret ediyoruz. Daha sonra diğer taraftaki ayağımızı ve kolumuzu değiştiriyoruz. Bu hareket karnın yan tarafına doğru olan kasları çalıştırmak için yararlıdır.


    Dizleri Buruna Çekme hareti

    Bir sandalyeye oturun, kollarınızla sandalyenin kenarlarını tutun, ayaklarınız yer tam bassın. Önce bir dizinizi burnunuza doğru çekin, sonra diğer dizinizi. Buradaki hedef, dizlerinizin burnunuza değdirmeye çalışın. Bu hareket esnasında karnınızı içeri çekin, kaslarınızı sıkmalısınız. Böylece göbek bölgesinde bir toparlanma olacaktır ve şekle giricektir.

    Otur-Kalk hareketi:

    Ayağa kalktıgınızda vücudunuzu dik tutarak, çok yavaş bir şekilde sandalyeye oturun. Böylece arka alt sırt kaslarınızın hissedin. İlerleyen günlerde daha iyi hissediceksiniz.