Glisemik İndeksi Düşük Gıdalar

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 5 Eylül 2013 tarihinde açılan konu


  1. Glisemik indeks, gıdaların tüketildikten sonra, kan şekerini ne kadar çabuk yükselttiğini gösteren bir değer listesidir.

    Düşük Glisemik indeks, değerine sahip gıdalar kan şekerini daha yavaş yükseltir, sağlıklı olarak kabul edilmektedir.

    Glisemik indeks kilo vermeye yardımcı olur. Yüksek Glisemik indeks, değerine sahip gıdalar sağlığa zararlı olmayabilir ancak kan şekerini aniden yükselterek özellikle şeker hassasiyeti bulunan kişilerde bazı sorunlara yol açabilirler.

    Glisemik İndeksi Düşük Gıdalar

    * Az yağlı yoğurt
    *Soya sütü
    *Az yağlı süt
    *Müsli
    * Kepek
    *Çavdar
    *Buğday
    *Bezelye
    * Havuç
    * Patlıcan
    *Brokoli
    *Karnabahar
    * Lahana
    * Mantar
    * Domates
    * Biber
    * Marul
    * Yeşil fasulye
    * Soğan
    * Kiraz
    * Erik
    * Greyfurt
    * Şeftali
    * Elma
    * Armut
    * Kuru kayısı