gençler parasını nerelere harcıyor

'Sosyal Konular' forumunda Blue tarafından 20 Kasım 2008 tarihinde açılan konu


  1. Türk gençlerinin büyük çoğunluğu, parasını öncelikle giyim, sonra da sağlık ve teknolojik ürünler için harcıyor.


    Bluetooth iletişim ve mobil müzik ürünleri markası Jabra ile internet portalı mynet tarafından gerçekleştirilen ankete göre, Türk gençlerinin büyük çoğunluğu, parasını öncelikle giyim, sonra da sağlık ve teknolojik ürünler için harcıyor.

    Türkiye çapında, çoğunluğu erkek, yüksek okul/üniversite mezunu, 20-28 yaş aralığında 5 bin 700 kişiye yapılan anket, tüketicilerin teknolojik tercihlerini ortaya koydu.

    Ankete göre, gençlerin yüzde 72'si parasını giyim, yüzde 63'ü sağlık, yüzde 34'ü ise teknolojik ürünleri satın almak için harcıyor. Gençlerin para harcadığı diğer alanlar arasında yüzde 32 ile eğlence ve yüzde 16 ile spor bulunuyor.

    Anket katılımcılarının yüzde 90'ı teknolojiyi düzenli olarak takip ettiğini bildirdi. Gençler en fazla cep telefonu, dijital kamera ve TV gibi ürünlerde yaşanan teknolojik yeniliklerle ilgileniyor. Bu ürünleri PlayStation, dijital fotoğraf makinesi ve bilgisayar/notebook takip ediyor.

    Kullanıcıların teknolojik ürün satın alırken, tercihlerini öncelikli olarak fiyat (yüzde 75), daha sonra marka (yüzde 64) ve çevrelerinin tavsiyeleri (yüzde 40) etkiliyor. Bunların dışında TV/gazete haberleri, trendler ve ürünün teknolojik özellikleri de satın alma kararında etkili oluyor.

    Anket verilerine göre, teknolojik ürünler katılımcıların yüzde 46'sının hayatında önemli bir yere sahip. Katılımcıların yüzde 23'ünün teknolojik ürün kullanmadan yaşayamadığını ifade ettiği belirtildi.

    Gençlerin yüzde 93'ünün Bluetooth'lu cihazı bulunuyor. Gençlerin yüzde 52'si için yeni satın alacağı ürünlerin Bluetooth özelliğine sahip olması önemli, yüzde 19'u için ise çok önemli.

    'Teknoloji denilince akıllarına hangi ülkenin geldiği' sorulduğunda gençlerin yüzde 29'unun yanıtı ABD oldu. Bu yanıtı, yüzde 8 ile Japonya, yüzde 6,5 ile Tayvan ve İsrail takip etti. Türkiye yanıtı ise yüzde 5,2 ile dördüncü sıraya oturdu.