gebelikte mide bulantısı nasıl geçer

'Sağlık bilgisi' forumunda YAREN tarafından 12 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Hamilelikte mide bulantısı nasıl geçer,gebelikte mide bulantısı, mide bulantısı nasıl geçer,gebelikte mide bulantısı ne iyi gelir?

    Gebelikte mide bulantısı nasıl geçer


    Gebelik dönemi oldukça sorunlu geçen bir dönemdir.Bulantıların geçmesi için hangi yöntemlere başvurmak gerekir.

    Sabah hastalığı olarak adlandırılan bu hastalık kadınların yarısından fazlasında görülür. Bu hastalık en kötü olduğu zamanlar gebeliğin erken dönemleridir. Gebeliğin 16. haftasından sonra bu hastalık kayıp olur. Bu hastalık gebe annelerin ve ailelerin yaşam kalitesinde etkiler yapabilir.
    [FLV]http://www.saglikvideolari.net/uzman/edTPLDR47WK.flv[/FLV]
    Bu yaygın problemi iyileştirmek için aşağıda bazı önlemler ve hatırlatmalar verilmiştir. Bunlar uygun olanlarını hamile kadınlar kendilerine seçmelidir.

    Çok fazla yemek yemeyiniz. 2-3 saatlik periyotlar halinde az miktarlarda yemek yiyiniz. Çorba ve sıvı yemekleri öğünlerde yemeyiniz. Bu yiyecekleri katı yiyeceklerden bir saat sonra öğün aralarında yiyiniz. Bu yöntem ile ani kusmalar meydana getiren mide gerilmesini önlemede yardımcı olur. Yağlı ve kızartılmış yemeklerin sindirilmesi güç olduğundan dolayı bu besinlerden uzak durunuz. Bu besinlerin pişirilmesinde meydana gelen kokular mide bulantısına sebep olabilir.

    Mevsimlik ve hafif sebzeler yiyiniz. Yemeklerden sonra belli bir süre dik oturmanız halinde mide bulantınız azalacaktır.

    Sabah bulantılarını azaltmak için; gece hafif yemekler yemelisiniz, mesela yoğurt, süt, meyve suyu, ekmek veya küçük bir sandviç yemelisiniz. Bu tür küçük öğünlerden sonrada 10-20 dakika gibi bir süre dik oturmanız gerekmektedir

    Bulantıları azaltmak içi sabahları uyandığınızda kuru ekmek, kraker veya diğer tahıl ürünlerinden yapılmış yiyecekler yemelisiniz.

    Yattığınız mekanı karartınız veya loş bir ortamda uyuyunuz. Yemeklerden hemen sonra dişlerinizi fırçalamayınız. Uyandığınızda yataktan yavaş hareketlerle kalkınız. Stresten uzak durmaya çalışınız. Gün boyu dinlenirken ayaklarınızı uzatıp hafifçe yükselterek dinlemeye çalışınız. Bulantı zamanlarında maden suyu, gazoz gibi veya karbonatlı su gibi içecekleri az miktarsa içiniz.

    Bulantı zamanlarında temiz hava almanız iyi gelecektir. Uyurken pencerenin açık olmasına özen gösteriniz. Gün içinde kısa yürüyüşler yapınız. Yemek yaparken kokudan rahatsız olmamak için camı açık tutunuz. Yemek kokularını dışarı atmak için fan kullanınız. Turşu, limon gibi ekşi besinler yemenizde ve içmenizde fayda vardır.

    Bitkisel çaylar ilaçlar gibi bitkilerden yapıldığı için bazı insanlara göre bu çayların bulantıya iyi geldiği söylemişlerdir. Bu tür çayları kullanırken dikkatli olmalıyız. Kullanmamız gereken bitkiler nane, ahududu, karahindi baba çiçeği, zencefil, papatya gibi bitkileri listemize dahil edebiliriz. Bulantı sebeplerini bir diğer faktörü düşük kan şekeri, düşük B6 vitamin seviyeleri, potasyum ve magnezyum dengesizliğidir. Uzman bir hekim tarafından ayarlanan bir diyette bu vitamin ve mineraller yeterli miktarda bulunmalıdır. Aklınıza takılan diğer sorularınız için uzman doktorlarınızda bilgi almalısınız. Bunlar ayrı olarak ta tıbbı tedavide kusmayı engelleyen ilaçlar, vitaminler ve mineraller tavsiye edilir.

    Gebelik dönemlerinin başlarında görülen bulantı ve kusmanlar zamanla geçmektedir. Ciddi şekilde bulantı ve kusmalar nadir görünür. Eğer kusma miktarlarınızda endişeli iseniz doktorunuza başvurunuz.