Gebelik Döneminde Doğru Beslenme Önerileri

'Bebek Bakımı' forumunda Yasemin tarafından 10 Şubat 2013 tarihinde açılan konu


  1. Gebelik Döneminde Doğru Beslenme Önerileri Nelerdir?

    Birçok anne adayının merak ettiği önemli konulardan birisidir gebelikte doğru olarak nasıl beslenilmesi gerektiği.Gebelik döneminde doğru beslenmenin yolları nelerdir.


    Hamile kadınların birçoğu özellikle gebeliğin ilk aylarında sabah bulantısı sorunuyla karşı karşılaşmaktadırlar.Eğer Bulantılarınızı azaltmak istiyorsanız sabah yataktan kalkmadan önce, kraker veya sade kızarmış ekmek gibi nişastalı besinleri tüketin. Yatağınızdan yavaşça kalkmaya çalışın, midenizin boş kalmasını engellemek için gün içinde az az fakat sıklıkla yemek yemelisiniz.

    Hamilelik döneminde vücudumuzun artan en önemli besin öğesi ihtiyaçları demir, kalsiyum, folik asit, B12 vitamini ve sudur. Doktorunuzun önerdiği besin desteği tabletlerin yanı sıra bunları içeren besinlerin tüketimi de fazlasıyla önem taşır.

    Hamilelik döneminde Çay, kahve, asitli içecekler yüksek kafein içeriğinden dolayı çok fazla önerilmez. Çünkü kafein bebeğin de kanına geçer. Alınan orta düzeyde kafein anne adayında çarpıntı ve benzeri yakınmalar yaratmasa da bebeğin kalp atımlarında ve solunumunda (bebek daha doğmadan da anne karnında solunum hareketleri yapar belirgin artışa neden olabilir.

    Hamilelik sırasında DNA sentezinin yapılabilmesi için B 12 vitaminine ihtiyaç vardır. Bu vitamin süt, yoğurt, yumurta, peynir ve et gibi hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur.Hamilelikte bol su tüketimi hem anne hem bebek açısından çok faydalıdır. Anne adayı günde yaklaşık 2 - 3 litre kadar su içmelidir.

    Gebelik döneminde Omega 3 alınması da oldukça önemlidir.Omega 3 ler açısından en zengin besin maddeleri balıklardır. Ceviz ve semizotu da omega 3 içerir.Bol bol balık yiyerek de Omega 3 vitaminini alabilirsiniz.