Formda Kalmanın Yolları

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda bynness tarafından 21 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. Formda kalmak istiyorsanız, aşağıdaki önerilere bir göz atın: 1. Hafif egzersizlerle daha çok kilo verebileceğinize dair teorileri unutun. Kilo vermek ve egzersiz ilişkisi üzerine kurulu teorilerden biri de daha çok yağ yakmak için, daha düşük yoğunlukta egzersiz yapmak gerektiği üzerine. Her ne kadar bu konuda yazılıp söylenmiş pek çok şey olsa da, bunun bir mitten öreye gitmediği kesinlik kazanmış durumda. Kalori yakmaya çalışırken, elinizden geldiğince yoğun ve uzun süreli çalışmaya bakın. Tabii, herhangi bir incinmeye sebep olmayacak ve kendinizi tüketmeyecek şekilde. Eğer çok yoğun egzersizler yapamıyorsanız, o zaman egzersize ayırdığınız zamanı uzatın. 2. Karma antrenman yapın. Uyguladığınız egzersiz programına çeşitlilik, yoğunluk kazandırmak ve fazladan yağ yakmak için, uyguladığınız kardiyovasküler antrenmana daha ağır çalışmaları ilave edin ve değişmeli olarak çalışın. Örneğin; yürüyüş yaparken, 30 saniye ila 2 dakika için yürüyüş hızınızı maksimuma çıkarın ve daha sonra normal hızınıza dönün. Bunu kondisyon bisikleti gibi bazı salon aletlerinde de kolaylıkla yapabilirsiniz. 3. Circuit training`i deneyin. Circuit training`den kasıt şu: Çalışmanız sırasında bir egzersizden diğer farklı bir egzersize, mümkün olan en kısa zamanda geçerek, en kısa zamanda en yoğun antrenmanı uygulamak. Burada amaç tüm vücudu çalıştırmak. Böylece vücudunuzun bir bölgesi çalışırken, diğeri dinleniyor. Daha da yoğun bir çalışma yapmak istiyorsanız, her 2-3 ağırlık çalışmasından sonra, araya 3 dakikalık aerobik egzersizi (ip atlamak gibi) serpiştirebilirsiniz. 4.Ağırlık kaldırın. Ağırlık kaldırınca, kas yığını olacağınız korkusundan kurtulun; çünkü ağırlık çalışmak denince kafanızda beliren bol kaslı görüntüye ulaşmak aslında sandığınızdan çok daha zor. Ağırlık kaldırmak, vücudu sıkılaştırmanın ve inceltmenin dışında, yağ yakımını da hızlandırır. Az ağırlıkla çok tekrar yapmak sizin için ideal olabilir. 5. Margarini hayatınızdan çıkarın. Tereyağa alternatif olarak piyasaya sürülen margarinler herhalde besin endüstrisinin bugüne kadar yaptığı en büyük hatalardan. Çünkü margarin, trans yağ asidi içeriyor ve günümüzde bu yağ tipi, en sakıncalı yağ tiplerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu yağ tipi aynı zamanda kraker, patates kızartması, cips gibi besinlerde de bulunuyor. 6. Medyaya güvenmeyin. Medya vasıtasıyla duyduğunuz her öneriye hemen inanmayın. 7.Yumurta yiyin. Araştırmalar, diyet kolesterolünün, serum kolesterol üzerinde önemsiz bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor. Bu nedenle, ambalaj üzerinde ürünün kolesterol içermediğine dair bulunan ibarelerden, hemen o ürünün sağlıklı olduğunu düşünmeyin. Ayrıca yumurtanın sarısında, lesitin dahil pek çok besleyici madde bulunuyor. 8. Şişmanlık fobisine kapılmayın. Diyet endüstrisinin mantrası haline gelen yağsız yeme tutkusu tamamıyle sağlıksız. Üstelik bir noktadan sonra bu şekilde kilo vermeniz mümkün bile değil. Vücut, yağ olmadan, E vitamini gibi değerli bazı vitaminleri özümseyemez. Zeytin, zeytinyağı, badem, fındık ve avokadoda bulunan tekli doymamış yağların pek çok yararı vardır. 9. Mağara adamı gibi beslenin. Paleolitik beslenme tarzı genellikle balık, sebze, meyve ve tohumlara dayalıydı. Tarım dönemi öncesi beslenme ise daha çok karbonhidrat içeren besinlere dayanıyordu; şeker,un, pilav ve makarna gibi. Sağlıklı beslenme için köklere dönmeyi deneyin ve işlenmiş besinlerden mümkün olduğunca uzak durun. 10. Kendinizi daha çok sevin. Eğer kendinizi iyi hissetmek için kilo vermeyi bekliyorsanız, zor günler sizi bekliyor demektir. Amacınıza ulaşmak için çaba gösterin; ama bu amaca ulaşmak için geçirdiğiniz zamanı da sizi en mutlu edecek şekilde değerlendirin. Kendinizi kabullenmeniz ve mutluluk, giydiğiniz bedene bağımlı değil. Yani kilo vermekle birden her şey harika olmayacak.