Formda kalmak için yapmamız gerekenler

'Sorun Cevaplayalım' forumunda EyLüL tarafından 24 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Formda kalmak için yapmamız gerekenler nelerdir

    Formda kalabilmek için uzmanların önerileri

    İçki ve sigaradan kesinlikle uzak durun. Bunlar bağışıklık sistemini zayıflatmakla da kalmıyor, sağlığımızın en büyük düşmanı.

    Egzersiz yapın. Tabii ki doğru nefes terapisiyle yapılan pilates, bağışıklık sistemimizi fazlasıyla güçlendiriyor. Adeta koruyucu kalkan oluşturuyor. “Hiçbir şey yapamıyorum!” diyorsanız, çıkın dışarı ve yürüyün. Çok faydasını göreceksiniz.

    Bol bol doğal mineralli alkali su için. Sıvı ihtiyacınızı çay-kahve gibi içeceklerle gidermek yerine bolca su için. Doğal mineralli su tüketerek, mineral kalsiyum ihtiyacınızı da karşılamış olacaksınız.

    Uykunuzdan asla ödün vermeyin. İyi ve kaliteli bir uykunun, tüm gününüze olumlu etki edeceğini unutmayın. Her yetişkinin günde 7 ya da 8 saat uyuması uygundur. Ayrıca bağışıklık sistemine destekte bulunmuş olursunuz. Zamanınız ve imkanınız varsa, gün içinde yarım saat şekerleme bile yapabilirsiniz.

    Dengeli beslenin. Günde 5 porsiyon taze sebze ve meyve tüketimi çok önemli. 2 fincan yeşil çay, haftanın 2 günü balık ve bol lifli gıdalar tüketmeye özen gösterin. Yemeklerinizde deniz tuzu kullanın, soğan ve sarımsakla vücudunuzun direncini attırın. Yemeklerinizde nohut, yeşil mercimek ve kuru fasulye gibi bakliyatları bol bol kullanın, haftanın 3 günü yemelisiniz.