Fast Food,Renkli Meyve ve Sebzeler,Şeker ve Limon Suyu

'Sağlık Rehberi' forumunda alemşah tarafından 8 Mart 2010 tarihinde açılan konu


  1. Fast Food Gerçekten de Çok mu Zararlı?

    Fast food ile beslenmenin yağ oranı ve dolayısıyla kalori değeri biraz fazladır, eğer birlikte kola içtiyseniz biraz da kafein almış olursunuz.

    Her gün fast food yiyorsanız gerçekten de bu sağlığınıza zarar verebilir; kilo aldırır, lif içermediği için barsakların çalışmasını yavaşlatabilir. Günlük kalori alımına dikkat etmek koşuluyla belirli zamanlarda fast food yenilebilir.

    Renkli Meyve ve Sebzelerin Özelliği Nedir?

    Karotenoidler besinlere renk veren maddelerdir; domatesin, kirazın, çileğin kırmızı rengini, portakal, mandalinanın turuncu rengini, biber, ıspanak, salatalığın yeşil rengini bu madde verir. Bir meyve ya da sebze ne kadar canlı renklere sahipse o kadar çok karotenoid içeriyordur.

    Karotenoidlerin; kanseri önlediği, yaşlanmayı geciktirdiği, antioksidan olduğu bilinmektedir.

    Karbonhidrat (yani şeker) Nasıl Alınmalıdır?

    İki çeşit şeker vardır: Basit şekerler; bildiğimiz çay şekeri, baldaki ve bitkilerdeki şekerdir.

    Kompleks şekerse, genellikle işlenmiş gıdalarda bulunur; ekmek, makarna gibi. Basit şekerlerin vücut tarafından yararlanımı daha yüksek olduğu için tercih bu şekerler yönünde olmalıdır.

    1 gr. şekerde 4 kalori vardır. Bu hesapla örneğin; 1 küp şekerde yaklaşık olarak 16 kalori vardır.

    Limon Suyunun Zayıflatıcı Etkisi Var mı?

    Limon ve maydanoz kalori içermeyen nadir gıdalardandır. Yani yapılarında ne yağ, ne protein nede şeker bulundururlar. Ancak bir zayıflatıcı madde de değildirler.

    Birçok diyet tarifinde limon suyu içmenin tavsiye edilmesinin ise bilimsel temeli şudur: Limon suyu şekerlerle birlikte alındığında onların glisemik indeksini (şekerden yararlanma oranını) düşürür. Yani, şekerden alacağınız kalori miktarını bir miktar azaltır.

    Limon suyunun abartılan sırrı ve küçük yararı işte budur!


    alıntı