Farabinin Eğitim Anlayışı

'Hakkında bilgi' forumunda EyLüL tarafından 20 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Farabinin Eğitim Anlayışı Nedir



    Farabinin Eğitim Anlayışı Hakkında Bilgi

    Farabi bilimsel araştırma yönteminde de çok önemli bir görüş ortaya koymuştur. Ona göre, Bilinmeyen konular merak duyularak açıklığa kavuşturulmak istenince mesele(Problem) haline gelir. Araştırmayla bu mesele çözülünce de bilgiye dönüşür. Araştırma da tek yöntem bizi farklı görüşlere götürmez.

    -Felsefe ve çeşitli bilimlerdeki derinliğinden dolayı, Farabi ye Aristo dan sonra ikinci öğretmen denmiştir.

    -Türk eğitim tarihinde ilk kez doğrudan eğitim bilimi ne ilişkin görüşler ileri süren bilgin Farabi dir.

    -Farabi ye göre eğitimin amacı Mutluluğu bulmak ve bireyi topluma yararlı hale getirmektir.

    -Üç tür eğitimci vardır Aile reisi, aile fertlerinin öğretmen, çocuk ve gençlerin Devlet başkanı, milletinin eğitimcisidir.

    -Felsefe ve diğer bilimlerde gösterdiği başarı ve görüşlerinin derinliği nedeniyle Aristo’dan sonra kendisine Muallim-i Sani denilen ünlü bilgin Farabi’nin Türk Eğitim Tarihi açısından da ayrı bir önemi vardır.


    -Farabi eğitimde kolaydan zora gidilmesi gerektiğini savunmuştur. Böylece çok değerli bir öğretim yöntemi ortaya koymuştur.

    -Ona göre bir şey öğrenilmeden ötekine geçilmemeli, öğretmen öğrencinin öğrenme isteğini sürdürmeye çalışmalıdır.
    Öğretmen ne sert ne yumuşak olmalıdır. Ilımlı bir yol izlemelidir