Fahrenheid Indigo Prophecy İnceleme ve Tuşlar

'Oyun Bölümü' forumunda cCasT tarafından 4 Temmuz 2010 tarihinde açılan konu


  1. 2009 un Ocak ayındayız. New York sokaklarında dondurucu bir soğuk var. Şehir, bu zamana kadar görülmemiş, bir soğuk havanın etkisi altında. Doc’s Diner’da, sıradan bir gece gibi gözükmekle birlikte, restoranın tuvaletinde garip şeyler oluyor. Bir adam bilinçsizce, klozet kabininde, bileklerine bıçakla garip şekiller kazıyor, sonra transa geçiyor ve elindeki bıçakla lavaboda ellerini yıkamakta olan John Winston’ı öldürüyor. Arada görülen hayallerde, küçük kız çocuğunun bakışları hüzünlü…
    Atari firmasının yayınladığı Fahrenheit, işte böyle bir hikaye ile başlıyor. Yapım macera türünde, fakat klasik macera oyunlarından çabucak ayrılıyor. Kendine özgü sinematik hikaye gelişimi, özgün kontrolleri, genel atmosferi bu ayırımın en bariz özellikleri. Quanticdream’ın yapımcılığını yaptığı Fahrenheit, Amerika’da Indigo Prophecy adıyla piyasaya çıkmış.
    Fahrenheitta 4 farklı karakteri yönlendireceğiz;
    Lucas Kane: Ana karakterimiz. Bilişim sektöründe çalışıyor, rahip abisinden başka kimsesi yok. Wishita doğumlu ve 31 yaşında (1978 doğumlu ve hikaye 2009’da geçiyor).
    Marcus Kane: Lucasın abisi, rahip. 37 yaşında.
    Carla Valenti: New York Polis Departmanı’nda dedektif. Brooklyn’de doğmuş. 27 yaşında.
    Tyler Miles: Carla’nın New York Polis Departmanı’ndaki ortağı. Sam adında 23 yaşında bir sevgilisi var.
    Oyunun tam çözümüne başlamadan önce, Fahrenheit’ın kendine özgün kontrolleri üzerinde durmak gerekiyor.
    Kontroller (PC versiyonu için)
    Oyunda kontroller için fare ve klavye kullanılıyor.
    Fare: Fare ile kontroller oldukça özgün ve başarılı. Kullanımı kolay, sadece mantığını kavramak gerekiyor. Bir nesne ile etkileşime girebileceğimizi belirten sembolleri, ekranın üst köşesinde göreceğiz
    Nesneyi tarif eden ve etkileşim için fareyi nasıl kullanmamız gerektiğini gösteren, iki tane sembol var.
    Örneğin, bir kapının yanındayız, üst ekranda kapı sembolü ve yanında bir elipsin içinde, düz bir çizgi üzerinde, yukarı doğru kayan ışık hüzmesi var. Bu durumda farenin sol tuşuna basılı tutup, düz bir şekilde yukarı doğru kaydırarak, kapıyı açabileceğiz. Eğer ışık huzmesi yukarı değil de; aşağı doğru kayıyorsa fareyi aşağı, sola kayıyorsa sola, sağa kayıyorsa sağa sürüklemeliyiz. Eğer sembol gibiyse, fareyi sembolün şeklinde hareket ettirmeliyiz. Sol tuşa bastığınızda kırmızı bir nokta çıkacak, bu nokta yardımı ile hareketi düzgün yaptığınızdan emin olabilirsiniz.
    Hareket alanımızda birden fazla etkileşeceğimiz nesne varsa, üst ekranda bunların hepsi görülür. Nesne sembolünün yanındaki elipsin içindeki ışık hüzmesi nasıl hareket ediyorsa, fare ile o hareketi yaparak ilgili nesne ile etkinleşebiliriz. Mesela fareyi sola sürürlersek, soldaki musluğu, sağa sürüklersek sağdaki musluğu açarız. Yukarı sürüklediğimizde ise aynada kendimize bakabiliriz.
    Sol tuşuna basılı tutup döndürürsek, çevreyi kontrol edebiliriz, sağ tuş ile de karakter etrafında 360 derecelik bir görüş açısı elde etmek mümkün. Sol ve sağ tuşa birlikte basarsanız karakter ileri doğru yürür, beraberinde Shift’e basarsanız koşar. Yürürken sağa sola döndürmek için fareyi istenilen yöne doğru çevirmeniz gerekir.
    Klavye: Ana menüden, Options/Control Setting kısmına gelirsek, First ve Second Bar tuş gruplarını göreceğiz. First Bar tuş grubu aynı zamanda karakterlerimizi yönlendireceğimiz tuşlar. Aksiyon sahnelerinde kolaylık olması açısından bu tuş gruplarını kendinize göre ayarlayınız (Örneğin, birinci grubu A, D, W, S; ikinci grubu ise numlock tuş grubundan 4, 6, 8, 5 olarak ayarlayın (laptop kullananlar ikinci grubu yön tuşları olarak ayarlarsa, daha rahat ederler).
    İkili Aksiyon: Aksiyon sembolleri çıktığında yukarıda ayarladığımız, iki ayrı tuş grubunu kullanacağız demektir. Bu semboller görüntüye gelmeden “Get Ready” yazısı ekranda belirir. Daha sonra bazı renkler parlak halde yanar. Kısa sürede, o renklerin karşılığındaki tuşlara basmamız gerekmektedir. Zaman dolmadan, tuşlara doğru şekilde bastığımızda bip sesi duyacağız ve ekranda “Great” yazacak. Başarısız olursak “Failed” yazısını göreceğiz.
    Aksiyon: Belli yerlerde aksiyona gireceksiniz. Bunu da kendinize göre ayarlı olan sağ ve sol tuşları ile yapacaksınız. Yukarda W, A, S, D olarak ayarlandığını farz edelim. Gerekli olan yerde aksiyon bitene kadar, sağ ve sol yön tuşlarına (A + D) hızlı bir şekilde sıralı olarak basın. Böylece etkileşime girdiğiniz olayı yapacak ve tamamlayacaksınız.
    Korku Denge Barı: Oyunun bazı bölümlerinde yönlendirdiğiniz karakterin korku dengesini sağlamak durumundasınız. Bunun için sağ ve sol yön tuşlarını (A ve D) kullanacaksınız. Ortadaki beyaz çubuk, sola-sağa yöneldiğinde sağ-sol yön tuşlarını dengeli bir şekilde kullanarak beyaz çubuğu, barın kenarlarından uzak tutmalısınız. Korku Denge Barı’nı kullanırken, karakterinizi fare ile yönlendiriniz. (Yukarıda, fare bölümünün son kısmında anlatıldığı üzere, farenin sol-sağ tuşlarına birlikte basarsanız karakter yürür, fareyi sağa-sola döndürerek yön verebilirsiniz.)
    Moral (Mental) Durum Barı: Fahrenheit’ın özgün özelliklerinden bir tanesi de karakterlerin, moral durumlarının oyun içinde etkili olması. Moral durumu sıfırlanan karakterin, hikayesi sonlanıyor. Bu sebeple yeri geldiğinde ekranın sağ alt köşesinde, moral (Mental) barını göreceksiniz. Kötü bir şeyler olunca, sevimsiz haberler alınca, yanlış bir şeyler yaparsanız vs... bu barın göstergeleri düşecek. Senaryoda doğru adımlar attığınızda, bir şeyler yiyip içtiğinizde, müzik dinlediğinizde, yoyo oynadığınızda vs… karakterin morali yükselecek
    Moral barını, oyun içerisinde numlock3 tuşunu kullanarak istediğiniz anda görüntüleyebilirsiniz. Tam çözümü anlatırken “moraliniz düşecek” veya “moraliniz yükselecek” gibi tabirlerle karşılaştığınızda, bu barın göstergelerinin düşüp-yükseldiğini belirtiyor olacak.
    Karakter Değiştirme: Oyunun bazı bölümlerinde yönlendireceğiniz karakterleri değiştirmeniz gerekecek. Ekranın sağ üst köşesinde diğer karakterin resmini göreceksiniz. Enter tuşuna basarsanız, yönlendirdiğiniz karakteri değiştirmiş olursunuz.
    Zaman Çubuğu: Bazı bölümlerde zamana karşı oynayacaksınız. Sol tarafta bir saat sembolü olan bir çubuk, azaldıkça elinizi çabuk tutmalısınız.
    Can Çubuğu: Can Çubuğu, ekranın sol üst köşesinde sıralı küçük daireler şeklinde görülecek Dairelerin kaç tanesinin içi beyaz ise o kadar can olduğunu gösteriyor.
    Kayıt İkonu: Sağ üst köşede bulunan diğer bir ikon.
    Şüphe Barı: Muhtemelen karşınızda polisin olduğu bazı sahnelerde, bu barı ekranın sol alt köşesinde göreceksiniz. Şüpheli hareketlerden ve konuşmalardan kaçınmalısınız. Çünkü bar, dolarsa hikaye sona erer.
    Diyaloglar: Birisi ile diyalog kurulacağı zaman, üst ekranda diyalog konuları ve hemen altında zaman barı bulunuyor. Zaman dolmadan bir diyalog seçmeliyiz, yoksa bu işi karakter otomatik olarak yapacak ve seçimleri her zaman doğru olmayabilir