Evos’la geleceği yarattı içinde iki Türk rol aldı

'Resimli Konular' forumunda EyLüL tarafından 5 Eylül 2011 tarihinde açılan konu


  1. Ford Evos Concept
    Ford - FORD EVOS CONCEPT
    Evos’la geleceği yarattı içinde iki Türk rol aldı
    [​IMG]
    Ford'un Evos adındaki konsept otomobili, markanın tasarım anlayışında önemli bir dönüşüme işaret ediyor
    Ford, önümüzdeki hafta kapılarını açacak ‘Frankfut Otomobil Fuarı’nda yeni yüzünü yansıtan ‘Evos’ isimli konseptini dünyaya tanıtacak. Geleceğin Ford modellerinin öncüsü olacak bu aracın iç tasarımına Murat Seven imza atarken, aracın tüm renk ve malzeme seçimlerini ise Şerife Ünal Çelebi yaptı. Böylece Ford, Murat Güler’den sonra iki Türk’e daha geleceği emanet etti.AMERİKAN otomotiv devi Ford Motor Company, geleceğini Türk tasarımcılara emanet etti. Yeni Focus ve 2012’de satışa sunulacak yeni Mondeo’nun dış tasarımına imza atıp Detroit’e transfer olan ve şu anda tüm dünya için yeni Lincoln modellerini tasarlayan Murat Güler’in ardından, Murat Seven ve Şerife Ünal Çelebi de geleceğin Ford modellerinin içini yaratıyor.

    Geleceğin öncüsü olacak
    Ford’un yeni yüzünü ve tasarım anlayışını yansıtan ‘Evos’ isimli konsept aracının iç tasarımını Murat Seven gerçekleştirirken, aracın tüm renk ve malzeme seçimlerini ise daha önce Focus modelinde aynı görevi üstlenen Şerife Ünal Çelebi yaptı. Ford modellerinin öncüsü olacak konseptin dünya tanıtımı 13 Eylül’de basın günüyle kapılarını açacak Frankfurt Fuarı’nda yapılacak. Şerife Ünal Çelebi ve Murat Seven de fuarda aracın yanında olup, dünya tanıtımında yer alacak. Yaklaşık 11 yıldır Ford’un Köln Tesisleri’nde çalışan Şerife Ünal Çelebi, Ford modellerinin renk ve dokularını en ince detayına kadar tasarlıyor. Daha önce Focus modelini küresel pazar için sil baştan giydiren başarılı tasarımcı, aracın teknik altyapısı, şasisi ve karoseri dışında, her yerini renk yelpazesinden, kullanılan malzemelerine ve dokularına kadar belirliyor. Murat Seven de Şerife Ünal Çelebi gibi Ford’un Avrupa tasarım merkesi olan Köln’de görev yapıyor.
    Ford’daki ikinci Murat
    Daha önce Ford’un Avrupa için geliştirdiği bir çok modelin iç tasarımına imza atan Seven, Ford tasarımında çalışan ikinci ‘Murat’ olarak da tanınıyor. Seven, Evos’un dikkat çeken iç tasarımına imza atarak beğeni topladı. Murat Seven ve Şerife Ünal Çelebi gibi Murat Güler’de uzun yıllar Köln’de görev yapmış, ‘One Ford’ stratejisinin ilk ürünü olan yeni Focus’u tasarladıktan sonra Amerikan şirketin merkezi olan Detroit’e transfer olmuştu. Detroit’te önümüzdeki yıl piyasaya çıkması beklenen yeni Mondeo’yu tasarlayan Güler, son 8 aydan bu yana da tamamen yenilenen Lincoln modellerinin dış tasarımını yapıyor.
    [​IMG]
    Yeni Ford yüzü

    ÖZEL olarak Ford’un yeni yüzü hakkında ön bilgi vermek için geliştirilen Evos Concept, nihai olarak gelecekteki global
    Ford modellerinde istikrarlı şekilde uygulanacak yeni bir dış ve iç tasarım terminolojisi de sunuyor. Yeni ve çarpıcı siluetinin hemen dikkat çektiği araç, ‘fastback’ denilen bir tavan profiline sahip. Bu özelliği aracın aerodinamik verimliliğe işaret ediyor. Yeni araçtaki en önemli öğe yeni ‘Ford yüzü’. Bu da Ford’un artık tanıdık olan ters dörtgen ızgarasının aracın önünde biraz daha yukarı çekilmesiyle oluşturulmuş.
    Aracın 4 kapısı ise kanat şeklinde yukarı doğru açılarak çekici bir görüntü oluşturuyor.

    Frankfurt’ta kapılar yarışacak

    ‘ULUSLARARASI Frankfurt Otomobil Fuarı’nda, geleceği yansıtan konsept araçlar yeni kapı teknolojileriyle dikkat çekecek.

    Ford Evos konsepti ile Peugeot’nun geleceğe dair ipuçları veren yeni konsept modeli HX1’in 4 kapısı kanat şeklinde yukarı doğru açılıyor.

    Fuarda yerini alacak diğer bir kanat şeklindeki kapı tasarımlı model ise Volkswagen’in NILS isimli tek kişilik elektrikli küçük konsepti.

    Fransız Citroen’in Tubik isimli konspet aracı hem farklı tasarımı hem de kanat şeklinde yukarı doğru açılan kapılarıyla geleceğin ticari aracı olmaya aday.

    Bir başka ilginç kapı tasarımı ise Rus otomobil üreticisi Yo-Auto’ya ait. Firmanın Yo-Concept isimli modelinde kapılar dışarı veya yukarı doğru değil, arkaya doğru içerden kayarak açılıyor. Arkaya doğru kayan kapılar, aracın bagajının üzerini kapatıp sanki spoyler görünümü yaratıyor.