Evden çalışma fırsatı giderek yaygınlaşıyor

'Haberler' forumunda YAREN tarafından 10 Ekim 2011 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]
    Bayanlara Evden çalışma imkanı,
    Evden çalışma fikri yaygınlaşıyor

    Özellikle ev hanımları ve engelliler için istihdam imkanı sağlayan evden çalışma sistemine her geçen gün ilgi artıyor. Turkcell Global Bilgi 2012 de 100 kişi daha istihdam ederek evden çalışan müşteri temsilcisi sayısını 175 e çıkaracak..


    Çağrı merkezi sektörüne evden çalışan müşteri temsilcileri kavramını kazandıran ilk firma olan Turkcell Global Bilgi'de evden çalışanların sayısı artıyor. Şirket 2010 yılında başlatılan bu uygulama kapsamında 75 evden çalışan müşteri temsilcisine 2012'de 100 kişi daha ekleyecek. Turkcell Global Bilgi olarak, kendi deneyimlerinden ve gelen taleplerden yola çıkarak evden çalışan müşteri temsilciliğinin gün geçtikçe tercih edilen bir alan olmaya başladığını ifade eden Turkcell Global Bilgi İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ersin Aydın, "Evden temsilci olarak çalışmanın ofiste çalışmaya göre en önemli avantajı, insanların kendilerini en huzurlu hissettikleri yer olan evlerinde, katma değerli işler yapmalarına olanak tanınmasından kaynaklanıyor" diyor. Çalışanlar bir yandan ev ortamından vazgeçmezken, diğer yandan kendilerini iyi hissedecekleri, sonsuz gelişim ve değişim olanakları içeren, kişisel gelişimleri konusunda sürekli yatırım yapılan kurumsal bir çatıya dahil olmanın tatminini yaşadığını vurguluyor Aydın.

    Peki, evden çalışacak olan müşteri temsilcilerin de hangi özellikler aranıyor? İşe başvuru aşamasında müşteri temsilcisi olacak kişilerde aranan şartların, evden veya ofisten çalışacaklar için farklılık göstermediğini söyleyen Ersin Aydın, işe alımdan sonraki süreçte de benzer biçimde Turkcell ürün ve hizmetleri, tarifeler, kampanyalar ve satış simülasyonları gibi başlıkları içeren yoğun bir eğitim programına tabi tutulan evden çalışan müşteri temsilcilerinin, günde 9, haftada ise 45 saat olmak üzere görev yaptığı bilgisini veriyor. "Ofis çalışanları için ofiste kullanılan sistemlerin tamamı evden çalışan müşteri temsilcilerinin evlerine kuruluyor" diyen Aydın, böylelikle kendilerine dışarıdan ulaşım yetkisi verilerek sisteme dâhil olmalarının sağlandığını söylüyor. Aydın özellikle evde çalışarak bebeğine bakma imkânı bulan, engelli olduğu için evinden dışarı çıkamayan kişilerin evden çalışan müşteri temsilcisi (home agent) olarak çalışmayı tercih ettiğini belirtiyor.

    kaynak-isteinsan​