Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri Nelerdir

'Spor Gündemi' forumunda ZORBEY tarafından 9 Haziran 2011 tarihinde açılan konu


  1. Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri resimli

    Evde Yapabileceğimiz Omuz hareketleri

    Kaudmann Egzersizleri

    A) Sarkaç egzersizi: Dizlerinizi ve belinizi hafif öne bükerek bir elinizle bir masaya tutunun, diğer elinizi serbestçe sarkıtın Serbest kolunuzu, dirseğinizi düz tutarak (a) öne arkaya, (b) sağa sola, (c) daireler yapacak şekilde birer dakika sallayın

    [​IMG]

    B) Tırmanma egzersizi: Yüzünüz duvara dönük, dirseğiniz gergin durumda parmaklarınızı, duvar üstünde, vücudunuzu eğmeden yürütün Aynı hareketi duvara yan dönük olarak tekrarlayın Öbür kolla da aynı hareketleri yapın

    [​IMG]

    C) Omuz elevasyonu: Kollar yana sarkık, dik durumda iken omuzlarınızı yukarı kaldırın ve derin nefes alın, indirirken nefesinizi verin Aynı hareketi ellerinizde birer kg'lık ağırlıklarla tekrarlayın

    [​IMG]

    D) Kollar serbest halde iken omuzlarınızı önden arkaya ve arkadan öne çevirin

    [​IMG]
     



  2. Cevap: Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri Nelerdir

    Omuz Rom Egzersizleri


    A) Ayakta dik durun ve elinize uzunca bir sopa alın (a) Dirsekleri gergin tutarak ellerinizi yavaşça yukarıya kaldırın ve indirin, (b) Aynı hareketi sopayı kalça arkasında tutarak geriye doğru tekrarlayın Her iki harekette de dirseklerin düz tutulmasına dikkat edin

    [​IMG]

    B) Duvara yan dönün Elinizi avuç içi duvara yapışacak şekilde uzatın ve dirseğinizi bükmeden elinizi yukarıya doğru kaydırın Avucunuzun duvara değdiği son noktada vücudunuzu esnetin

    [​IMG]

    C) Sırtüstü yatar pozisyonda kollarınızı dirsekleri yerden kaldırmadan tam yana açın, ellerinizi havaya kaldırın Dirseklerinizin 90 derecelik açı yapmasına özen gösterin Bu pozisyonda dirseklerinizi yerden kaldırmadan ve açıyı bozmadan ellerinizi (önce avuç içi, sonra elin sırtı yere değecek şekilde) yere değdirin

    [​IMG]
     



  3. Cevap: Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri Nelerdir

    Pektoral ve Interkostal Kasları Germe


    A) Yere sırtüstü ucanın, ellerinizi ensenizin arkasında birleştirin Dirseklerinizi yerden kaldırmadan yukarıya doğru itin 10'a kadar sayın, gevşeyin Bu hareketi sırtınıza bir yastık koyarak yapabilirsiniz
    B) Dik aralıkla bir iskemleye dik oturun Ellerinizi ensenizde birleştirerek geriye doğru gerinin Bu pozisyonda 10'a kadar sayın, gevşeyin

    [​IMG]

    A) Bir köşede yüzünüz duvara dönük durun Kollarınızı yukarı kaldırarak duvara koyun ve topuklarınızı yerden kaldırmadan duvara doğru esneyin
    B) Bir kapı eşiğinde durun, kollarınızı yukarı kaldırarak ellerinizi eşiğe koyun ve topuklarınızı yerden kaldırmadan öne doğru esneyebildiğiniz kadar esneyin

    [​IMG]
     



  4. Cevap: Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri Nelerdir

    Omuz ve Sırt Kaslarınızı Germe


    A) Yüzüstü kollarınız kalçalarınıza değecek pozisyonda uzanın Bu pozisyonu bozmadan omuzlarınızı kaldırmaya çalışın
    B) Yüzüstü yatar pozisyonda kollarınızı öne gergin uzatın Göğsünüzü ve başınızı yerden kaldırmadan, kollarınızı, gergin olarak havaya kaldırmaya çalışın

    [​IMG]

    A) Yüzüstü yatar pozisyonda ellerinizi başınızın yanına koyun Başınızı ve göğsünüzü yerden kaldırmadan ellerinizi, dirsek ve omuzlarla beraber havaya kaldırmaya çalışın
    B) Yüzüstü yatar pozisyonda ellerinizi kalçanızda birleştirin ve dirseklerinizi bükmeden havaya kaldırmaya çalışın

    [​IMG]
     



  5. Cevap: Evde Yapabileceğimiz Omuz Egzersizleri Nelerdir

    Gevşetme Hareketleri


    A) Dik oturun, ellerinizi kollar yere paralel olacak şekilde göğüs hizasında birleştirin ve birbirine bastırın, 10'a kadar sayarak bu şekilde tutun, daha sonra 5 sn kollarınızı serbest bırakın Hareketi çene seviyesinde ve alın seviyesinde tekrarlayın

    [​IMG]

    B) Aynı pozisyonlarda durarak ellerinizi ayırmaya çalışın

    [​IMG]