Et yumurta ve kurubaklagil grubu vücudumuz için önemi nedir

'Sağlık bilgisi' forumunda Sitem tarafından 30 Haziran 2011 tarihinde açılan konu


  1. Et yumurta ve kurubaklagil grubu vücudumuz için önemi nedir

    Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek, ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlu besinler bu grupta yer alır. Bu besinler protein, mineral, vitamin, yağ ve karbonhidrat içerir. Et, yumurta ve kurubaklagil grubundan günde iki porsiyon alınmalıdır.

    Bu besinlerin her gün tüketilmesi gereken miktarları şöyledir:

    - Et, tavuk, balık vb. 50-60 g (iki ızgara köfte kadar)

    - Kuru baklagiller 90 g (bir çay bardağının alabileceği kadar)

    - Yumurta haftada üç-dört adet

    Vücudumuz İçin Önemi

    - Büyümeyi ve gelişmeyi sağlar.

    - Hücrelerimizin yenilenmesini ve dokularımızın onarımını sağlar.

    - Kan yapımında görevli önemli besin içeriklerini sağlar.

    - Sinir ve sindirim sistemlerimiz ile derimizin sağlığında görev alan besin içerikleri en çok bu grupta bulunur.

    - Hastalıklara karşı direncimizi artıran besin içeriklerini sağlar.

    - Özellikle protein ihtiyacının arttığı bebeklik ve çocukluk dönemlerinde, bu gruptaki besin içeriklerinin alınması önemlidir.