Esneme Hareketleri Nelerdir

'Bunları biliyormusunuz' forumunda Yasemin tarafından 5 Mart 2013 tarihinde açılan konu


  1. Esneme Hareketleri


    Spor yapmaya başlamadan önce ve Spor yaptıktan sonra yapılması gereken rahatlama hareketleri nelerdir.Esneme haraeketlerinin ilk amacı vücuttaki eklemlerin hareket kabiliyetlerini arttırmaktır. Hareket kabiliyetinin artmasının, insanların sıhhat ve sağlıkları üzerindeki gelişim için temel unsur olduğu belirlenmiştir.Sporcular için Esneme hareketleri çok daha önemlidir. Sporcuların fiziksel olarak ve performans olarak iyi olmaları kaslarının ve eklemlerinin geniş açıdaki hareket kabiliyetiyle direkt olarak ilgilidir.

    [​IMG]

    Esneme hareketlerini egzersizden önce ve sonra yapın. Her bir tarafı 15-20 saniye esnetin. Omurganızın düzgün durduğuna dikkat edin, nefes alış verişinizi düzene sokun, her hareket değişiminde nefes verin bunu yapmaya özen gösterin.

    Esneme Hareketleri!

    Boyun Esnetme Hareketleri;

    Yere diz çökün. Sol kolunuzu aşağı doğru sarkıtın ve gövdenizden uzak tutun. Sağ kolunuzu bükün, elinizi sol omzunuza koyun ve bastırın. Bastırırken derin nefes alın ve nefesinizi verirken sağ kulağınız, sol omzunuza gelecek şekilde başınızı bükün ve çenenizi sol kolunuza doğru çeviriniz.

    Bacak Esnetmeağ bacağınız yere gelecek şekilde çökerken, sol ayağınızı yere basın. Bu arada bacağınızın arasındaki açı 120 derece olmalı. Bir elinizi karnınıza, diğerini de belinizin arkasına yerleştirin. Nefes verirken karın kaslarınızı hissedin ve sol bacağınız yerle 90 derece açı yapacak şekilde esneyin.


    Oturarak Sırt Hissetme Hareketleri

    Yere oturun ve bacaklarınızı uzatın. Sol bacağınızı sağ bacağınızın üzerinden geçirin ve sağ kolunuzu kırdığınız bacağın üzerine atın. Gövdenizi dirseğiniz yardımıyla sol tarafa doğru çevirin. Gövdenizi çevirirken nefes verin. Sonra diğer bacağınızla aynı hareketi yapın.

    Arka Baldır Esnetme Hareketleri

    Yere oturun ve bacaklarınızı uzatın. Sağ bacağınızı kırıp, sol dizinizin içine doğru
    çevirin. Derin bir nefes alın ve bırakırken öne doğru eğilin. Bu arada göğsünüzü ileri doğru itin ki sırtınız doğal duruşunu korusun. Öne arkaya doğru esneyin. Sonra diğer bacağa geçin.

    Ön Baldır Esnetme Hareketleri
    Yüz üstü uzanın. Sağ ayağınızı bileğinden sağ elinizle yakalayın. Eğer yapamıyorsanız bunun için bir havlu da kullanabilirsiniz. Ayağınızı rahatlatın ve kendinize doğru çekin, sonra tekrar serbest bırakın.

    Kalça Esnetmeiz üstü çökün. Sonra sağ bacağınızı ayağınız içeriye gelecek şekilde bükün. Derin bir nefes alın ve nefesinizi verirken sol bacağınızı yükleyin. Buna popo ve baseninizde bir gerilme hissedene kadar devam edin.