Ender Saraç'tan gerginlik ve stres için diyet önerisi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 31 Mayıs 2009 tarihinde açılan konu


  1. Dr.Ender Saraç,strese karşı savaşmak için,düzenli ve dengeli bir beslenme şeklinin olması gerektiğini söylüyor.
    Bu sayede, gerekli besinleri ve enerjiyi almanın yanısıra, fazla kilolar için de, önlem almış olacaksınız. Stres ve gerginlikten kurtulmak için,Ender Saraç'ın önermiş olduğu diyet menüsü, aşağıdaki gibidir.

    SABAH

    * Bol Tahıllı kahvaltı.
    * Müsli (Yulaf ezmesi, buğday, elma kurusu, fındık, ceviz, badem, keton tohumu, mısır gevreği)
    ılık süt, Verilen tüm malzemeleri karıştırıp, müsli olarak tüketin. İsteğe göre müslininin içerisine tarçın katılabilir.
    ARA
    * Elma kompostosu (Az şekerli)

    ÖĞLEN

    * Bol yeşil salata (Salataya fesleğen, nane katılabilir.)
    * Orta büyüklükte beyaz et veya yoğurt, peynir veya omlet.
    ARA
    1 bardak ayran. 1-2 saat sonra meyve veya komposto (Çok az şekerli)

    AKŞAM

    * Karbonhidrat (Makarna, pirinç)
    * Sulu yeşil sebze
    * Bakliyat (Mercimek, fasulye, nohut, soya)
    * Yemeklere zencefil katılabilir.
    * Akşam yemeğinden sonra, taze meyve, üç-dört adet badem, üç-dört adet fındık yemeli.
    Gün içinde, 2-3 fincan rezene çayı, ılık veya sıcak olarak tüketilmelidir.
     



  2. Cevap: Ender Saraç'tan gerginlik ve stres için diyet önerisi

    Sabah tahıllı kahvaltı olayı bana ters :)

    Fakat akşam karbonhidrat kısmını çok sevdim :f196: