Ender Saraç halsizlik

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 27 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Ender Saraç halsizliğe karşı enerji dolu tavsiyeler,Ender Saraç halsizlik için önerileri,
    [​IMG]

    Arada kendinizi yorgun hissettiğinizde 1-2 saat kadar konuşmayın. Cep telefonunuzu kapatın, 5-10 dakika kadar gözlerinizi de kapatın ve güzel olayları düşünün, nefesinize konsantre olun. Yine aralarda sık sık esneyin ve gerinin.
    Bu 1-2 saatin sonunda kendinizi çok iyi hissedeceksiniz.
    Tuzu çok azaltmayın
    Düzenli beslenme, vitamin, iyon ve mineralleri dengeli alın, iyi uyku, hafif spor herkese gerekli.

    Yorgunluğa karşı beslenmede özellikle pekmez, kuruyemiş, taze meyve suları, doğal şeker içeren bal, dut kurusu, kayısı, üzüm, incir gibi yiyecekler ve zeytinyağı, soya yağı gibi bitkisel yağlar çok yararlıdır. Tuzun çok azaltıldığı durumlarda da halsizlik olabilir. Sağlıklı bir insan için her gün yeterince tuz almak da önemlidir.

    Dengeli hareket eden aktif bir kişi için tuz ve şeker önemli birer enerji kaynağıdır. Ama şeker, doğal kaynaklardan alınmalıdır. Ayrıca susam yağı, biberiye, limon yağı, kekik yağı gibi canlandırıcı yağların da karıştırıldığı aromatik masajların da enerji yükseltici etkisi bulunur.
    Bunun dışında canlanmak için ışıklı, aydınlık ortamlarda bulunmak, bol güneş ışığı almak, meditasyon, yoga, reiki, dini ritüeller veya çeşitli dinlendirici ve pozitif enerji çalışmalarını yapmak da hem vücut hem de ruh sağlığı için yararlıdır.

    Meyan kökü şurubuyla yorgunluğa elveda Meyanın, en çok kullanılan kısmı kökleridir.
    İçinde kortizona benzeyen doğal bir madde bulunur. Bu madde sayesinde tıpkı kortizon gibi alerjilere, kaşıntılara, düşük tansiyona ve yorgunluğa iyi gelir. Kortizon kadar yan etkisi olmamakla beraber yine de uzun süre çok yüksek dozda kullanılırsa zaman içerisinde bazı olumsuzluklara yol açabilir. Özellikle Güneydoğu’da iyi hazırlanmış şerbetleri yazın serinletici ve yorgunluğa karşı doping olarak kullanılır.


    Halsizliğe yararlı doğal destekler


    Meyan kökü, ginseng, A-B-C-E vitaminleri, omega 3 balık yağı, growth hormon (Büyüme hormonu), kafein DHEA (Böbrek üstü bezinden salgılanan hormon ), arı poleni, arı sütü, ginkobiloba, chlorella, Melatonin D-riboz gibi doğal maddelerin veya preparatların yorgunluğa karşı yararı olabilir.
    Ancak bu maddeler mutlaka bir hekim kontrolünde kullanılmalıdır. Bu preparatların hangisinin ne kadar süreyle ve nasıl kullanılacağına ancak sizi iyi tanıyan bir hekim karar verir.


    Canlandıran süper çay tarifi


    Bu bitkilerin hepsi canlandırıcıdır. Eğer şeker ve kilo probleminiz yoksa bu çayları biraz esmer şekerle beraber tatlandırarak içerseniz enerji verici etkileri daha da artar. Mate (Paraguay ve Latin Amerika bölgesinde çok eskiden beri canlandırıcı olarak bilinen ve içilen doğal bir bitki ) yeşil çay, meyan kökü, nane, kaküle, biberiye, kekik, zencefil, ginseng, guarana, adaçayı.
    Hazırlanışı: Yarım tatlı kaşığı mate, yarım kahve kaşığı ginseng, 1 kahve kaşığı yeşil çay, yarım kahve kaşığı öğütülmüş meyan kökünü 1 bardak kaynar suya atın ve hemen suyun altını kapatın. 4 dakika kadar demlendikten sonra az esmer şekerle beraber için. Bu çayı yüksek tansiyon ve çarpıntı sorunu olan kişiler içmese daha iyi olur.


    Fesleğenli balkabağı çorbası

    Malzemeler: 1 kilo balkabağı, 1 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 demet maydanoz, 1 demet taze fesleğen, 2-3 yemek kaşığı krema, tuz, karabiber
    Hazırlanışı: Kabaklar yıkanır ve doğranır. Çorba tenceresinde sıvı yağda 10 dakika çevrilir. Sıcak su, tuz, karabiber eklenir. Kabaklar yumuşayınca fesleğen eklenir ve hemen ateşten alınır. Mikserden geçirilir ve taze krema eklenir.
    Birkaç taze fesleğen yaprağıyla süslenerek servis yapılır. Bu çorba kışın ısınmak ve enerjiyi süratle toparlamak için yardımcı olur. Özellikle fesleğeninin bolca olmasına ve kremasını yeterince koymuş olmanıza dikkat ederseniz sizi hemen canlandırır. Fesleğen ve karabiberin zihni de canlandırdığını unutmayın.


    Yorgunluktan şikayet edenlere 3 günlük diyet

    1. GÜN

    Sabah: 2 dilim tam buğday ekmeği, bol taze peynir, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, biraz zeytin, bir bardak taze portakal suyu, 2-3 tatlı kaşığı marmelat.
    Öğle: 1 kase tarhana çorbası, ıspanaklı yumurta 17:00: 2 dilim ekmekten bol taze kaşarlı ve sivri biberli tost
    Akşam: 1 porsiyon kuru fasulye ve hafif acılı lahana turşusu, taze soğan
    Gece: Tarçınlı, cevizli karışık meyve salatası.

    2. GÜN
    Sabah: 2 dilim tam buğday ekmeği, 1 tatlı kaşığı kaymak, 1 tatlı kaşığı bal, bol taze kaşar.
    Ara: 12- 13 adet fındık, 1 fincan aktif ve canlandırıcı çay.
    Öğle: Bademli brokoli çorbası, ton balıklı pizza.
    Ara: 50-100 gram cezerye, 1 fincan aktif ve canlandırıcı çay.
    Ara: 1 bardak sahlep, 1 avuç Hint fıstığı (bulamazsanız fındık), aktif ve canlandırıcı çay.
    Akşam: 1 adet acılı lahana dolması, 2 dilim tam buğday ekmeği, salata.
    Gece: 1 adet muz, 3-4 parmak erik pestili

    3. GÜN

    Sabah: 5-6 kaşık meyveli müsli, 1 bardak ılık süt, 1.5 tatlı kaşığı keten tohumu üzerine de bir avuç çam fıstığı
    Ara: 1 bardak nar suyu, 1 avuç tuzsuz Antep fıstığı.
    Öğle: 1 kase mercimek çorba, 4-5 adet acılı ızgara köfte, 2 dilim tam buğday ekmeği
    Ara: 1 muz, 1 avuç fındık, 1 fincan canlandırıcı çay.
    Ara: Tarçınlı, zencefilli kurabiye veya bisküvi, 1 fincan aktif ve canlandırıcı çay
    Akşam: Bol soğan, sarımsak ve sivri biberli balık buğulama, zeytinyağlı kereviz, 1 dilim tam buğday ekmeği
    Gece: 1 bardak boza (bol tarçınlı), bir avuç az tuzlu Antep fıstığı