En İyi Kardiyovasküler Egzersizler

'Spor Gündemi' forumunda YAREN tarafından 17 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu



  1. kardiyovasküler egzersizler nelerdir


    Koşu

    Koşmak yapabileceğiniz en iyi egzersizlerden biridir Yetenek ve tecrübe gerektirmez Özel ekipmana ihtiyaç duymazsınız ve birçok yerde yapılabilir Koşma rutininize biraz tırmanma ve birazda sprint koşu ekleyerek ciddi miktarda kalori yakabilirsiniz Yarım saatlik bir koşu antrenmanıyla 350 kalori yakabilirsiniz


    Bisiklet

    İsterseniz açık havada isterseniz kondisyon bisikletiyle yapabileceğiniz bisiklet antrenmanı en iyi ve pratik kardiyo egzersizlerinden biridir Bacaklarınızdaki tüm gücü kullanarak hem dayanıklılığınızı arttırırsınız hem de bol miktarda kalori yakarsınız Temponuza ve dayanıklılığınıza göre yarım saatlik bir bisiklet egzersiziyle 250-500 kalori yakabilirsiniz

    Kayak

    Kayak yaparken hem alt hem de üst vücut kaslarımızı yoğun bir şekilde çalıştırırız Özellikle yüksek tempoda yapılan kayak kalbinizin iyi bir egzersiz yapmasını sağlar Yarım kayarak yaklaşık 330 kalori yakabilirsiniz

    Eliptik Bisiklet

    Eliptik bisiklet birçok yönden harika bir egzersiz aletidir Birçok egzersizin sıkıcılığını barındırmayan eliptik bisiklet çalışma esnasında eklemlerinize basınç uygulamaz Bu sayede ağrısız sızısız bir egzersiz yapmış olursunuz Aynı anda alt ve üst vücut kaslarınızı kullanarak yapacağınız egzersizler kaldırım dövmekten sıkılan koşucular için de iyi bir değişiklik olabilir Yarım saatlik eliptik bisiklet egzersiziyle yaklaşık 300 kalori yakabilirsiniz

    Yüzme

    Yüzme tüm vücudunuzu çalıştıran çok yararlı bir egzersizdir Suyun kaldırma kuvvetiyle spor yaptığınız için eklemlerinize baskı uygulanmaz ve spor sonrası eklem ağrıları çekmezsiniz Ayrıca özellikle kış aylarında yapıldığında spor yapmayı sevdiren eğlenceli bir egzersiz çeşididir 30 dakikalık yüzme egzersiziyle yaklaşık 400 kalori yakabilirsiniz

    Step

    Step yapmanın bir zamanlar ne kadar moda olduğunu hatırlarsınız Step, popülerliğini kaybetmiş olsa da bacak ve kalçalarınızı şekillendiren ve bunu yaparken bol miktarda kalori yakmanızı sağlayan bir kardiyovasküler egzersiz olma niteliğini hala koruyor Yarım saatlik yoğun tempolu bir step egzersiziyle yaklaşık 400 kalori yakabilirsiniz

    Kürek

    Dikkat ederseniz spor salonların kürek aletlerinin pek tercih edilmediğini görürsünüz Bunun nedeni bu aletlerin bazılarımıza karışık görünmesidir Kürek, özellikle erkeklerin atletik bir vücut yapasına yardımcı olan harika bir kardiyo egzersizidir Kol, sırt, omuz, göğüs ve bacak kaslarınız gelişirken bol miktarda kalori yakarsınız Yarım saatlik kürek antrenmanıyla 300 kalori yakabilirsiniz

    Yürüyüş

    Düzenli, istikrarlı ve planlı yapıldığı zaman yürüyüş yaparak makul miktarda kalori yakabilirsiniz Yürüyüşlerinize tepe tırmanışları ve biraz koşu da ekleyerek daha çok kalori yakmak sizin elinizde Yarım saatlik bir yürüyüşle 180 kalori yakabilirsiniz Yürüyüşünüzün kardiyovasküler egzersiz niteliğinde olması için rahat olarak adlandırabileceğiniz temponun üstünde yürümeniz gerekiyor Bir yere geç kalmışsınız da yetişmek için hızlı yürüyormuşsunuz gibi düşünün