En Faydalı Vitaminler

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 20 Eylül 2012 tarihinde açılan konu


  1. En Yararlı Vitaminler


    B6 VİTAMİNİ

    Damarlara zarar veren 'homocysteine' isimli kimyasalın seviyesini düşürür.

    Dozu: 31-50 yaş: günde 1,3 mg 51+: Günde 1,5-1,7 mg

    B12 VİTAMİNİ

    Sinir hücrelerini korur. Hafızayı güçlendirir. Dozu: 31+: günde 2,4 mg. Kaynak Et ve süt gibi hayvansal ürünler, güçlendirilmiş tahıllarda bulunur.

    C VİTAMİNİ

    Katarakt ile meme ve mide gibi bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltır. Dozu: 31+: 75-90 mg
    Turunçgiller, brokoli, dolmalık biber, lahana, çilek gibi besinlerde bulunur.

    FOLİK ASİT

    Hamilelikte alınırsa doğumdan gelen kusurları önler, kolon kanseri ve Alzheimer'a karşı koruyucudur. Dozu: 31+: Günde 400 mcg. Hamilelerde: 600 mcg. Ekmek, makarna ve kahvaltılık gevrekler, baklagiller, ıspanak, brokoli ve portakal suyu gibi besinlerde bulunur.

    A VİTAMİNİ

    Görme yeteneğini korur, katarakt riskini azaltır. Ancak fazlası kemiklere zarar verebilir. Dozu: 31+: erkeklerde 3000 IU (uluslararası birim), kadınlarda 2333 IU Havuç, tatlı patates ve mango A Vitamini zengin olan gıdalardır.

    D VİTAMİNİ

    Kalsiyumla birlikte alındığında kemik kırılmasına karşı korur. Yüksek dozda alındığında kolon, meme ve yumurtalık kanserini önlemeye yardımcı olur.

    Dozu: 31-50 yaş: günde 200 IU 51-70 yaş: 400 IU Süt ve tahıl, balık ve margarin.

    E VİTAMİNİ

    Hücrelere zarar veren molekülleri etkisiz hale getirir. Prostat kanserine ve Alzheimer'a karşı korur. Dozu: 31+: Doğal kaynaklardan 22 IU veya 33 IU sentetik E vitamini.

    bulunduğu besinler; Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, bitkisel yağlar ile tahıllar.

    MAGNEZYUM

    Kalbi korur ve kan basıncını düşürür. Dozu: 31+: Erkeklerde 420 mg, kadınlarda 320 mg.
    Bulunduğu besinler; Yeşil yapraklı sebzeler, fıstık, ceviz, tam tahıllardan yapılan spagetti, tahıllar ve baklagiller.

    DEMİR

    Kandaki oksijen akışını sağlar. Vejetaryenlerin ekstra demire ihtiyacı olabilir. Dozu: 31-50 yaş: Erkeklerde günde 8 mg, kadınlarda 18 mg. Et, tahıllar, yumurta, kabak çekirdeği, kepek ve ıspanak gibi besinlerde bulunur.