En Faydalı Diyetler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Masal tarafından 8 Eylül 2012 tarihinde açılan konu


  1. En Faydalı Diyet Listeleri


    Faydalı Diyetler


    İnsanoğlu metabolizma yapısına bağlı olarak farklı durumlara ayak uydurabilir. Size çok kolay gelen bazı hareketler başka bir insanın içinde çıkamayacağı kadar zorlanmasına da neden olabilir. Bu sebepten düzenli olarak başkalarının yaptığı diyet programlarına uymak yerine kendi metabolizmanıza uygun bir diyet programının peşinden gitmeniz daha faydalı olacaktır.

    Makrobiyotik Diyet

    - Yüksek lif oranına ve düşük yağ miktarına sahip yemeklerle beslenmeyi öngörüyor. Vejetaryenler tarafından uygulanıyor.

    - Örnek gıdalar: Sayo eti, fasulye, fındık, kepekli pirinç, sebze ve meyve.

    Makrobiyotik 'te 4 altın kural

    1- Sadece karnınız açken yiyin ve bir lokmayı en az 50 kez çiğneyerek yutun.

    2- Günlük aldığınız gıdaların yüzde 10'u çorba, yüzde 30'u sebze, yüzde 10'u fasulye ve yüzde 50'si tahıl olmalıdır. Tüm bunların yanında meyve ve bir avuç fındık yemeniz gerekiyor.

    3- Bol bol yeşil çay için. Bu sindirim sistemini hızlandırır.

    4- Diyetinizi yoga ile destekleyin, böylece en iyi sonuçları alacaksınız.


    Sonoma Diyeti

    - Asya ve Akdeniz mutfağının karışımından oluşuyor.

    - Örnek gıdalar: Yağsız et, peynir, badem, dolmalık biber, zeytin, brokoli, üzüm, zeytinyağı, çilek, domates, tahıl, her türlü deniz ürünü ve kırmızı şarap.

    Nasıl uygulanıyor?

    Bu diyet üç aşamadan oluşuyor.

    Birinci bölüm:
    10 gün sürüyor. Muz gibi tatlıyı hatırlatan meyveler yasak. Günde sadece bir bardak süt içebilirsiniz (yağsız). Nişastalı sebzeler ya da tam tahıllar (Mısır, patates, pirinç, pişmiş havuç, ekmek, kahvaltılık gevrekler) ve alkol ilk hafta yasaklar listesinde. Kadınlar için limit 1200 erkekler için 1400 kalori.

    İkinci aşama: İ
    stediğiniz kiloya gelene kadar devam ediyor. Günde bir bardak şarap içebilirsiniz. Birinci aşamada yasak olan sebze ve meyvelerden günde bir porsiyon yiyebilirsiniz. Kalori limiti kadınlar için 1500, erkekler için 1800.

    Üçüncü aşama: Kilo verdikten sonra da yaşlanmayı geciktirmek için sağlıklı beslenmeye devam etmeniz gerekiyor.

    Yasaklar: Hayvansal gıdalar, öğünler arası atıştırmalar, meyve suyu, kurutulmuş meyve… Şeker, ekmek, kurabiye, kraker, pirinç, peynir, katı yağ, reçel, dondurma ve hamur işleri de yasak. Sabah kahvaltısında küçük, öğlen ve akşam yemeğinde ise orta boy tabak kullanın. Bu rejimde, diyet ürünler kullanılmıyor.


    7 Günde 3 Kilo verme


    Kısa sürede kilo vermek zor olsa da imkansız değildir. Sadece istemek ve harekete geçmek yeterli olacaktır. Genellikle yaz mevsimi yaklaşmaya başlayınca, fazla kilolarımız daha fazla gözümüze çarpmaya başlar ve bizleri ziyadesiyle rahatsız eder. Oysa ki! Beslenme alışkanğımızın rolü kalıcı kilo vermek konusunda çok büyüktür.

    1. Gün diyet listesi:

    Sabah aç karnına içeceğimiz bir bardak ılık su ile güne merhaba diyebiliriz. En önemli öğün olan kahvaltımızı atlamadan, bir dilim beyaz peynir, bir dilim kepek ekmeği ve domates yenmelidir.

    Öğlen: Izgara veya haşlanmış tavuk, yeşil yapraklı sebze salatası yenmelidir.

    Akşam: Lahana salatası ve meyve salatası.



    Emziren Anne Diyeti

    1.Gün

    Kahvaltı: 1 yumurta, 1 bardak şekersiz süt, 1 dilim kepekli ekmek ve küçük bir parça beyaz peynir
    Öğlen: 1 dilim kepek ekmek, 1 porsiyon yağsız etli sebze, 1 küçük porsiyon yağsız makarna, yoğurt
    Akşam: 1 kase domates çorbası, 1 ortaboy balık ızgara, bolca salata ve meyve

    2.Gün

    Kahvaltı: 1 yumurta, 1 bardak şekersiz süt, 1 dilim kepekli ekmek, 1 kaşık bal ve domates
    Öğlen: 1 porsiyon yağsız etli fasülye, 1 tabak yağsız pilav, 1 kase komposto, 1 dilim kepek ekmek
    Akşam: 1 kase tarhana çorbası, 4-5 adet ızgara köfte, 1 kase yoğurt, 1 tabak kayısı.

    3.Gün:

    Kahvaltı: 1 bardak taze portakal suyu, 1 yumurta, küçük bir parça beyaz peynir, 1 dilim kepek ekmek
    Öğlen: 1 porsiyon etli bezelye, 1 kase cacık, 1 parça börek, komposto ve 1 dilim kepek ekmek
    Akşam: 1 kase yayla çorbası, 1 porsiyon haşlanmış tavuk but, 1 porsiyon salata. (yeşillik)

    4.Gün

    Kahvaltı: 1 yumurta, 1 dilim beyaz peynir, domates, 1 bardak çay, 1 dilim kepek ekmek
    Öğlen: 1 porsiyon barbunya pilaki, 1 dilim kepek ekmek, bolca salata ve 1 kase kaymaksız yoğurt
    Akşam: 1 porsiyon bonfile ve patates haşlama, 1 porsiyon taze fasülye, 1 dilim ekmek ve cacık

    5.Gün

    Kahvaltı: 1 yumurta, 1 bardak şekersiz süt, 1 dilim kepek ekmek, biraz beyaz peynir ve şekersiz çay
    Öğlen: 5-6 adet yağsız köfte, 1 kase kaymaksız yoğurt, sütle hazırlanmış püre ve portakal
    Akşam: 1 kase mercimek çorbası, 1 parça tavuk göğüs haşlama, 1 tabak taze fasülye, cacık ve elma

    6.Gün

    Kahvaltı: 1 bardak süt, 7-8 adet siyah zeytin, 1 dilim beyaz peynir, 1 dilim kepeksiz ekmek ve çay
    Öğlen: 1 tabak yağsız etli türlü, 1 küçük kase pilav, 1 kase cacık, yağsız pilav ve 2 portakal
    Akşam: 1 adet haşlanmış alabalık, 1 dilim kepekli ekmek, salata ve biraz yağsız makarna

    7.Gün

    Kahvaltı: 1 bardak şekersiz süt, 1 dilim kepek ekmek, domates, beyaz peynir ve şekersiz çay
    Öğlen: 1 tabak taze bezelye, 1 dilim kepek ekmek, cacık, salata ve haşlanmış patates
    Akşam: 1 kase domates çorbası, 1 parça bonfile, 1 dilim kepek ekmek, salata ve meyve

    Ara Öğünler

    Gün içerisinde acıktığınızda meyve, 1 bardak süt veya salata yiyebilirsiniz.



    South Beach Diyeti

    - Amacı kişiye gıdaların beslenme değerlerini ve uygun porsiyonları öğretmek. Bu yüzden diyet programı, ilk önce düşük karbondidrat ve bol sebze ile başlıyor. İki hafta sonra çikolata ve makarna gibi bol karbonhidratlı gıdalara geçiliyor.

    - Örnek gıdalar: 1'inci aşama: Sebze, yumurta, peynir, fındık, balık. 2'nci aşama: Mısır gevreği, patates ve ev yapımı ekmek.