En Büyük "10 İşten Çıkarma" Hatası

'Sosyal Konular' forumunda Destina tarafından 16 Ocak 2009 tarihinde açılan konu




  1. Bir çalışanın işine son vermek ne kadar rahatsızlık verici olsa da sürecin sahiplenilmesi ve yapılandırılması şart. Kurumsal itibarınızın zarar görmemesi ve hukuki sorunlarla karşı karşıya gelmemek için geçmişte yaptığınız hatalardan ders almak ve bunları tekrarlamamak çok önemli. En sık karşılaşılan 10 işten çıkarma hatası,belki bir kaçı size de tanıdık gelecektir:

    1.Çalışanlar ile bir iş sözleşmesi imzalamamak: İşe yeni başlayan çalışanlarınız ile şirket politikaları, prosedürleri, işe alım ve işten çıkarma koşulları ile ilgili bir sözleşme imzalamak her zaman sizin yararınıza olacaktır.
    2:Yazılı politikalara sahip olmamak: İster bir çalışan el kitabı isterse bir araya getirilmiş farklı sayfalar şeklinde olsun şirket politikalarınızı yazılı hale getirmek çalışanların kendilerinden beklenenler ve beklenmeyenleri açıkça görmesi ve buna göre hareket etmesi, yazılı kurallara uymadıkları takdirde karşılaşacakları prosedürler hakkında bilgi sahibi olmaları açısından oldukça yararlı olacaktır.
    3. Düzenli dokümantasyon eksikliği: Eğer çalışanlarınızdan birinin performanısının düşük olduğunu ya da başka herhangi bir sebepten dolayı işten çıkarılabileceğini düşünüyorsanız gelecekte bunun nedenini kanıtlayacak bir takım dökümanlara ihtiyacınız olabilir. Bu yüzden performans değerlendirme sonuçları ve çalışana önceden yapılan yazılı uyarılar düzenli olarak kaydedilmeli.
    4. İşten çıkarmanın nedeninin işle ilgili olmaması: Bir çok yerde halen işverenler çalışanların işine son vermek için geçerli bir nedeni olması gerektiğini düşünmüyor. Bununla birlikte (bunu çalışana açıklayın ya da açıklamayın) gelecekte ayrımcılık ya da herhangi bir sebepten bir hukuki davayla karşı karşıya kalmak istemiyorsanız çalışanla ilgili hukuki bir neden olmalı.
    5. İşten çıkarma konusunda bilgi eksikliği: Çıkış görüşmesi sırasında çalışana söyleyeceklerinizi düşündünüz, tüm kağıt işlerini tamamladınız. İkinci adımda çalışanın işine son verirken alacağı tazminat ve diğer ödemeler ile yakından ilgilenmek geliyor. Çalışan ile karşı karşıya gelmeden önce hakları ve alması gereken tazminat vb ödemeler hakkında bilgi sahibi olun.
    6. Süreci gereğinden fazla uzatmamak: Eğer bir çalışanın işine son vermeyi düşünüyorsanız fakat bir türlü 'doğru zaman'ın gelmediğine inanıyorsanız bir takım sorunlarla karşı karşıya gelmeniz de söz konusu olabilir. İlk olarak çalışan durumu fark etmeye başladıysa kurum için zarar verici olmaya başlayabilir. İkinci olarak durum departmandaki diğer çalışanlar tarafından fark edilirse bu kez motivasyon kaybına uğrayacaklardır. Eğer kararınız kesinse bir an önce aksiyon alın.
    7. Süreci önceden planlamadan başlatmak: Bir çalışanın işine son vermek bazen bşr sorunu çözmek adına atılacak en iyi adım olabilir. Fakat bir sonraki adımda olacaklara önceden hazırlıklı olmanız gerekiyor. Çalışan işten çıkarıldıktan sonra görev paylaşımı değişecek mi, değişecekse kim hangi görevleri üstlenecek, yeni biri işe alınacak mı ya da görevler outsource mu edilecek gibi sorulara yanıt bulmak gerekiyor.
    8. Konuşmayı gereğinden fazla uzatmak: Çıkış görüşmeleri sırasında genellikle işverenler sözü gereğinden fazla uzatarak belki de hiç söylenmemesi gereken şeyleri dile getirirler. Çalışana asla tutamayacağınız sözler (örneğin, yeni bir iş ararken destek olacağınız vb.) vermekten kaçının. Ne özür dileyin ne de karşı tarafı suçlayın. Üzgün olduğunuzu söylemenizin tabii ki bir sakıncası yok ama sarf ettiğiniz diğer kelimelere çok dikkat edin.
    9. İşten çıkarmanın nedenini diğer çalışanlara anlatmak: İşten çıkarmanın diğer çalışanlarla paylaşırken oldukça hassas davranmanız gerekiyor. Artık sizinle çalışmıyor olsa bile herkesin saygıyı hak ettiği gerçeğini asla aklınızdan çıkarmayın. Artık sizinle çalışmayan bir çalışan hakkında yapacağınız yorumların diğer çalışanlar üzerinde yarattığı etkiyi her zaman göz önünde bulundurmalısınız.
    10. Tartışma ortamı yaratma: İşten çıkarmalar konusunda yapılan en büyük hatalardan bir diğeri de çalışan ile tartışmaya girmektir. Bunun olmasına kesinlikle izin vermemelisiniz. Karşı taraf tartışmaya başladığı anda konuşmayı orada kesin. Eğer tartışmayı başlatan sizseniz zaten baştan kaybettiniz demektir.

    Alıntı
     



  2. Cevap: En Büyük "10 İşten Çıkarma" Hatası

    İşe girmesi bi dert çıkması ben en iyisi evde oturayım bari :f106:
     



  3. Cevap: En Büyük "10 İşten Çıkarma" Hatası

    Gerçekten gerekli bilgiler...İşimize yarayacak türden eline sağlık...
     



  4. Cevap: En Büyük "10 İşten Çıkarma" Hatası

    ya işte ben bunları bildiğim için çalışmayı hiç denemedim :f106: