Emziren Anneler Nasıl Kilo verir

'Bebek Bakımı' forumunda HazaN tarafından 2 Mart 2011 tarihinde açılan konu


  1. Emzikli kadın nasıl zayıflar,
    Bebek emziren bir kadın nasıl kilo verir

    * Doğum sonrası, hemen diyete başlamak doğru mu?
    Doğumdan 6 hafta sonra, sağlıklı kilo verebilmek için diyete ve egzersize başlanmalıdır Diyet derken, katı bir rejim listesi uygulanmasını kastetmiyoruz


    * Emziren anneler için özel bir diyet öneriyor musunuz?
    Emziren annelere diyet yapmalarını kesinlikle önermiyoruz Önerimiz; doğru, dengeli beslenme ve egzersizdir Bunu, evde her anne kendi kendine de başarabilir Anne sütü, bebek için en uygun besindir Emzirme döneminde süt salgılanması; kadının normal gereksinmesinden daha fazla enerji, protein, vitamin ve mineral almasını gerektirir Bu yüzden, katı diyetler sakıncalıdır Başarılı bir emzirme ile anne 6 ayda normal kilosuna dönebilir Emziren anne, kalsiyumdan zengin beslenmelidir Bu dönemde su ihtiyacı da artan anne, günde en az 10 su bardağı sıvı almalıdır Emziren anneler 4-6 aylık emzirme döneminde gaz oluşumunu engellemek için yemeklerini yavaş yemeli, lokmalarını ise iyi çiğnemelidir

    * Doğum sonrasında, fazla kilo problemi yaşamamak için ne yapmak lazım?
    Düzenli ve dengeli beslenmeyi öğrenmek için bir diyetisyene gitme şansları olmayan anne adayları, hamilelik dönemi başlar başlamaz kendi kendilerine de kilolarını kontrol altında tutabilirler Kendilerini takip eden jinekologlarıyla da, sağlıklı beslenme konusunda fikir alışverişinde bulunabilirler Jinekologlar, onlara doğru yönlendirmeler yapacaktır Gebelik sırasında alınması gereken ideal kilo; 10-12 kilodur Bu miktardan fazlası, hem gebelik boyunca birtakım sıkıntılar yaratabilir, hem de gebelik sonrasında anne ye yük olacaktır

    Hamilelik döneminde aldığınız kiloları vermek için bunları yapabilirsiniz:

    * Yediklerinizi yazmak için yemek günlüğü tutun
    * Kendinize zaman ayırın Bebeğinizi pusete koyarak 30 dakika tempolu yürümek, yapacağınız en kolay egzersizdir
    * Evde, sizi kışkırtan yiyecekler bulundurmayın
    * Daha ekonomik seçimler yapın Örneğin; bal yerine pekmez, muz yerine elma tüketin
    * Süt, yoğurt ve peynir düzenli olarak tüketilmesi gereken besinlerdir
    * Her gün bir adet yumurta ve bir porsiyon etli sebze yemeği veya nohut, mercimek gibi kurubaklagiller yenmelidir
    * Maydanoz, yeşilbiber ya da taze soğan gibi C vitamininden zengin sebze ve meyveler, birlikte yenmelidir
    * D vitamini besinlerde bulunmaz Bu yüzden, anne ve bebek, uygun saatlerde güneşlenmelidir
    * Yemeklerde mutlaka iyotlu tuz kullanılmalıdır
    * Kontrollü olarak kurumeyve ve kuruyemişler de tüketilebilir