Elektrikli Araba Yakıt Tüketimi

'Resimli Konular' forumunda ZeuS tarafından 29 Haziran 2011 tarihinde açılan konu


  1. Elektrikli Araçların Yakıt Tüketimi,
    Elektrikli Otomobil Yakıt Tüketimi
    Elektrikli Araba Yakıt Tüketimi hakkında

    Hibrid ve Elektrikli otomobillerde yakıt tüketimi;

    Elektrikli arabalar benzinle çalışan arabalara göre havayı daha az kirletir. Yani benzinle çalışan arabaların çevre dostu alternatifleridir.
    Yakıt pili ile çalışan arabalar elektrikli arabalardır, bu yakıt pilleri şimdilerde oldukça ilgi görmektedir.

    Kaputun altında da benzinli ve elektrikli arabalar arasında büyük farklar vardır.

    Benzinle çalışan motor yerine elektrikle çalışan motor vardır.
    Elektrikle çalışan motor gücünü bir regülatörden alır.
    Regülatör de enerjisini şarj edilebilir bataryalardan alır.

    Benzin motoru benzin boruları, egzoz borular, soğutma boruları ve emme manifoldu ile daha çok bir boru tesisatına benzer. Ama elektrikli araba daha çok bir kablo şebekesi gibidir.

    Pillerin(batarya) ömrü

    Hibrid elektrikli araçlar her ne kadar elektrik ile çalışacak olsa da günümüz teknolojisiyle en hızlı 7 saatte şarj olabilmekte ve bu şarj ile en fazla 100-160 km mesafe gidilebilmekte. Pilin ömrünün 2000 şarj ile sınırlı olduğu da düşünüldüğünde en fazla 6 yıl sonra pilin yenilenmesi gerecek ve yüksek maliyetten dolayı kimse yanaşmayacak.

    Ancak henüz bu teknolojisin başlarında olduğumuzu ve bu alandaki gelişmelerin çok hızlı ilerleyeceğini de düşünerek 10-15 yıl sonra çok daha hızlı şarj olan pillerin üretilmesi ve tek şarj ile çok daha uzun mesafe yol alınabileceği de kesin.

    ŞARJ MALİYETİ VE İSTASYONLAR

    Hybrid Otomobiller

    Hybrid teknolojisiyle, bir arabanın benzin tüketimini %50 ye varan oranda düşürebiliyor olması da bu konunun önemini net bir şekilde açıklamaktadır.

    Hybrid arabalar kendi kendini şarj ettiğinden, bu arabalarda şarj sorunu yoktur. Ancak geleceğin arabaları hybrid ve Elektirik kombinasyonlu arabalardan oluşacak ve bu arabalar pille(batarya) ile çalışacağından şarj edilmesi gerekecek.

    Hybrid elektirikli otomobiller

    Bugünün teknolojisi ile en hızlı 7 saatte dolan bataryalar ile 100-160 km arası yol alınabilmekte. Almanya’nın en büyük enerji şirketlerinden RWE’den Carolin Reichert, teknolojik gelişmeler sayesinde gelecekte bu araçların 20 dakikada şarj edilmesinin mümkün olacağını söylüyor, ancak bu elektriğin evlerde kullanılan elektrikten daha yüksek voltajlı olacağını da sözlerine ekliyor.

    Benzin istasyonu yerine şarj sistemlerin yapılabileceği istasyonlar gelecek. Şarj için otoparklar, mevcut benzin istasyonları, bina girişleri gibi yerler düşünülmekte.

    VERGİ

    Birçok ülke tarafından hibrid ve Elektrikli otomobiller teşvik edilmekte ve bu araçlardan alınan özel tüketim vergilerinde yüzde 50’lere varan oranda indirim uygulamakta. Yine motorlu taşıt vergilerinde de indirimlere gidilmekte. Çevre dostu olmasından dolayı teşvik kapsamına alınmakta.


    Petrol ve petrol ürünlerinden alınan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) devletler için de en büyük gelir kalemi olma özelliğini taşıyor. Aslında yakıt fiyatlarının yüksekliği devletlerin uyguladığı ÖTV den kaynaklanıyor. Böylesine yüklü bir gelir kalemini hiç bir devlet kaybetmek istemeyecek.

    Her ne kadar şimdilik Elektrikli ve hibrid araçlar yüksek yakıt tasarrufu sağlıyor olsa da, devletler tarafından çevre dostu ilan edilip desteklense de, ilerleyen yıllarda bu araçlarının sayısının çoğalmasıyla, büyük gelir kaybına uğrayacak devletler bu kez de elektrik üzerinden Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) almaya başlayacaklar. Ayrıca elektrik fiyatları da ülkelere göre değişmekte, sonuçta elektriği ithal ediyorsanız, yine dünyada benzine en çok parayı ödeyen biziz yerini, dünyada elektriğe en çok parayı biz ödüyor uz’a bırakacak. Kazanan yine büyük oyuncular ve küresel güçler olacak.


    netten alıntı