E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları nelerdir

'Sosyal Konular' forumunda Esra Öztürk tarafından 26 Nisan 2016 tarihinde açılan konu


  1. E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları nelerdir

    İnternet üzerinde gözde olan konulardan birisi de e ticarettir. E ticaret kişilere birçok fayda ve zarar sağlamaktadır. Peki e ticaretin firmanız açısından ne gibi etkileri olabilir buna değinecek olursak daha fazla satışı amaçlayan fiyat indirimlerinde fazla yapılan indirimlerden söz etmek istiyorum. Her şeyin fazlası şüphesiz ki zarardır. Fiyatlar üzerinde uygulanan indirimin de alıcı üzerinde faydası olsa da bazen firmalara zararı olmaktadır. Bu indirimler tüketici açısından düşünüldüğü zaman çok mantıklı ve makul olabilmektedir fakat üretici firma açısından düşündüğümüz zaman E-ticaret üzerinden indirim yapmak firmalara büyük zararlar verebiliyor. Birçok yeni açılan firma tanıtım amacı ile ürünlerinde indirimler uygulamaktadırlar. Bi nevi bu indirimler firmanın ürünleri için tanıtım amaçlı kampanyalardır. İlk süreçte firma için yapılan bu indirim kampanyaları ürün tanıtımında ve markayı tüketici kitleye ulaştırmak için etkili olabilmektedir. Ama yeni açılma süreci geçtikten sonra firma için yapılan pek çok indirim tehlike çanları çalmaya başlayabilir. Fakat dönem dönem değişen kampanyalar dışında müşteriyi sürekli olarak çekmek için yapılan indirimler marka adına uzun vadede zararlar vermektedir. Firmaların bu şekilde devamlı olarak indirim uygulamaları yapmasının firma adına başlıca etkileri bulunmaktadır. Biraz da bu etkilerden söz etmek gerekirse bu etkiler şu şekildedir. Öncelikle bu durum başta piyasayı etkilemektedir. Pazarda istenmeyecek şekilde bir rekabet ortamı yaratacaktır. Sürekli indirimler yaparak Pazar ortamında istenmeyen bir rekabete yol açmış olabilirsiniz. İndirim uyguladığınız ürünler sebebi ile Pazar da rekabet de çekişecektir. Devamlı olarak fiyatlarını düşüren firmalar piyasada sektörlerin küçülmesine yol açar ve olumsuz şekilde etkilenmesine sebep verir. Bir diğeri ise firmanın kendi marka değeri düşmektedir. Firmalarda devamlı olarak yapılan indirimler sonucunda ürünler kaçınılmaz bir sonuç olarak markanın değerini de düşürecektir. Çünkü iktisat kuralına göre fiyatı düşen malın talebi artmaktadır. Bu da markanızı zedeleyecektir. Çünkü talep artacaktır ve bu marka bir süre sonra değerini kaybetmiş olacaktır. Diğer zararı ise firmanın kendisine has müşterilerini bu aşırı indirimden rahatsız olabilir. Firmanın yeni müşteriler kazanmak amaçlı yaptığı indirimlerden devamlı olan müşterileri rahatsız olabilir. Bu şekilde de size sadık müşterilerinizi kaçırabilirsiniz.