Düşük Kalorili Beslenme Listesi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Blue tarafından 23 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Düşük Kalorili Beslenme Listesi
    Düşük Kalorili Beslenme


    [​IMG]

    Ekmeği azaltmak için alışkanlıklarımızda küçük değişiklikler yapmamız yeterli. Köfteyi ekmeğin arasına koyup yemektense marul yaprağına ya da lahanaya sararak veya yeşilliklerle tatlandırarak tek başına yemeye çalışmak gibi...



    Zeytinyağı ya da fındık gibi kuruyemişler her ne kadar yüksek kalori de içerseler sağlıklı besinlerdir. Dolayısıyla bunları hayatınızdan çıkarmayın. Ancak, tükettiğiniz miktarlara dikkat edin. Örneğin sadece tek bir çorba kaşığı zeytinyağında 100, bir avuç fıstıkta 150 kalori var ve bunun 13 gramı yağ.

    Tavuk, sık tüketilen bir diyet yemeği. Ancak tavuğu derisiyle yeme hatasına düşmeyin! Çünkü tavuğun tüm yağı derisinde ve tavuğu bu deriyle yemek, üç katı fazla kalori almak anlamına geliyor.


    Yemekte et türü ve makarna ya da pilav gibi karbonhidrat da tüketecekseniz, sebze yemeğini, özellikle lifli sebzeleri önce yemeye çalışın. Böylece karnınızı hemen hemen doyurarak, et ve karbonhidratı daha az tüketmiş, sağlıklı beslenmiş olursunuz. Bu basit değişikliğin sağlığınıza katacağı farklılığı kısa sürede rahatlıkla hissedebileceksiniz.

    Alkollü ve gazlı içecekler de oldukça kalorili. Özellikle alkol oldukça tehlikeli. Çünkü yağ kadar kalori içermesine rağmen onun gibi enerji sağlamıyor ve üstelik iştahı açıyor. Tabii içtiğiniz alkolün türü de önemli. Daha düşük kalorili alkol almak niyetindeyseniz şarabı tercih edin. Aklınızda bulunsun, şarabı maden suyuyla karıştırarak kalorisini azaltabilirsiniz.

    Öğünlerinizi her gün aynı saatlere denk getirmeye çalışın. Öğün düzeni kadar yemeği nerede, ne şekilde yediğiniz de önemli. Mutlaka masaya oturarak yemek yiyin. Ayakta ya da mutfağa gidip gelerek atıştırmayın. Ya da bir şeyler okurken, televizyon seyrederken yemeyin. Çünkü bu durumda ne kadar yediğinizi bilemezsiniz.

    Lokmalarınızı mümkün olduğunca yavaş çiğnemeye çalışın. Çünkü doyma sinyali beyne yemek yedikten 20 dakika sonra gidiyor. Dolayısıyla yemek yeme süresini uzatırsanız ve ağırlaştırırsanız, daha yemeğin hepsini bitirmeden beyne sinyal ulaşmış olur. Bu da daha fazla yemenize, dolayısıyla daha çok kalori almanıza engel olur

    Limon, ıhlamur ve diğer bitkileri karıştırıp hem sağlıklı hem de düşük kalorili bir içecek elde edebilirsiniz. Özellikle nane, maydonoz, reyhan otu, kişniş otu, biberiye ve kekiği evinizden eksik etmeyin. Tüm bu bitkileri evinizde pencere kenarında da yetiştirebilirsiniz. Böylece bitkilerden enfes karışımlar yaratabilir, şekerli ve katkı maddeli içeceklerden uzaklaşmış olursunuz