Dondurulmuş Besinler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Dark tarafından 4 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Dondurulmuş Besinler

    Dondurulmuş sebzelerin tazelerine oranla daha az değerli olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bağımsız araştırmalar gösteriyor ki, şoklama ile dondurulmuş sebzeler tazelerinden daha iyi olmasa bile en az tazesi ile eş değerde. C vitamini ile ilgili yapılan labaratuar araştırmaları, sebze çeşitlerinin tüketim yollarına göre kaybını ortaya koymaya çalışmışlar. Çünkü C vitamini en kolay değer kaybeden vitamin. Eğer tüketmeye hazırlandığınız C vitamini hala yemeğinizdeyse, diğer tüm önemli vitamin ve mineraller de orada olur.

    Bezelye; C vitamininin %60-%70'ini korur. Bu gösteriyor ki dondurulmuş ile tazesi arasında hiçbir fark yok.

    Taze fasülye; Oda sıcaklığında korunmuş olan ile dondurulmuş arasında değer olarak hiçbir fark yok.

    Brokoli; 3 gün oda sıcaklığında saklanmış brokoli ile dondurulmuş brokoli arasında aynı oranda yani %80'lik bir C vitamini kaybı oluşur.

    Ispanak; Bir günlük oda sıcaklığında oluşan %20'lik kayıp ile dondurulmuşu arasındaki oran aynı.