Doğru Bir Kariyer Planı İçin İpuçları

'Sosyal Konular' forumunda Wish tarafından 4 Ocak 2009 tarihinde açılan konu


  1. - Kariyerinizi planlamak için kendinize biraz zaman verin ve bu planı yaparken fazla kesin çizgiler koymayın. Esnek bir plan önünüze sürpriz bir şekilde çıkan teklifleri ve imkanları değerlendirmenize olanak sağlar.

    - Kariyer planı yapmak bir doğum günü partisi planlamaya benzemez. Kariyer planı ve daha sonra bu plan için yapılacak olan şeyler bir doğum günü partisi gibi bir kere de olup bitecek cinsten değildir. Kariyer planının sürekliliği vardır. Örneğin her hafta işinizle ilgili yeni bir şey öğrenmeye çalışın. İçinde bulunduğunuz iş sahası hakkında daha fazla bilgi edinin ya da sizinle aynı iş alanında çalışan biriyle fikirlerinizi paylaşın. Diyelim ki patronunuz sizden diğer bölümdekiler için bir sunum hazırlamanızı istedi. Bu sunumu hazırlamak için bilmediğiniz bir bilgisayar sunum programını (örneğin power point) kullanmayı öğrenin ve sunumuzu bu programla yapın. Böylelikle hem sunumunuzu profesyonel bir şekilde hazırlamış hem de özgeçmişinize artı bir özellik katmış olacaksınız.

    - İş sahanızda belli bir pozisyona gelmiş olan kişilere bunu nasıl başardıklarını sorun. Hedeflediğiniz yerde duran bu insanların anlatacağı hikayeler belki size o pozisyona ulaşmanız için gerekli olan şeyin ne olduğunu söyleyecektir.

    - Kariyer yaparken bir taraftan da para kazanmayı hedefleyin. İstediğiniz pozisyona ulaşmanız için geçtiğiniz yollarda kendinize sürekli olarak yeni özellikler eklemeye çalışın.

    - Hobi olarak yaptığınız şeylerin kariyerinizi oluştururken size yardımcı olacağını unutmayın. Örneğin sosyal bir kuruluşta bir gruba başkanlık yapıyorsunuz. Bu size para kazandırmayan, sadece yardım için yapılan bir iş. Burada kullandığınız özelliklerinizi iş hayatındaki yöneticilik vasıflarınızı güçlendirmek için kullanabilirsiniz.

    - Kariyerinize siz yön verin. Başka bir deyişle kariyerinizin sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Çoğu zaman patronumuzun verdiği işleri yapmak durumunda kalırız. Fakat onun verdiği işlerden de kendinize bir rol çıkartabilir ve örneğin verilen görevi bir projeye dönüştürebilir ve patronunuzu şaşırtabilirsiniz.

    Unutmayın kariyerinizde zirveye ulaşmak için iki altın kural: zamanı iyi kullanmak ve planlamayı iyi yapmaktır.

    -Alıntı-