Doğru bildiğiniz yanlışlar nelerdir

'Zaman Tüneli' forumunda Filiz tarafından 12 Nisan 2008 tarihinde açılan konu


  1. Yiyeceklerin etkileri ile ilgili olarak bilinen doğru ve yanlışları haberleştiren İngiliz The Times gazetesi, acı biberin gerçekten bağımlılık yaptığını, yaşlandıkça kilo alındığı inanışının ise gerçeği yansıtmadığını yazdı.

    Şeker boğaz ağrısına iyi gelir: Doğru
    Şeker, bal ve pekmez, boğazdaki tahriş olmuş mukus zarının üzerini kaplar ve ağrıyı hafifletir. Hardal, yabanturpu ve güçlü soğanlar da mukusu sökerek boğaz ağrısını rahatlatır.

    Bakırlı yiyecekler saçların ağarmasını önler: Yanlış
    Bakır eksikliği saçların ağarmasını hızlandırsa da, bu minerali içeren yengeç, istiridye, ayçekirdeği, fıstık ve badem gibi yiyeceklerin yenmesiyle saç ağarması önlenemez. Saçlardaki pigment eksikliği renk kaybına yol açar.

    Acı biber bağımlılık yapar: Doğru
    Acı biber yendiğinde hissedilen acı, vücudun "doğal ağrı kesici" olarak bilinen endorfin hormonunu salgılamasına yol açar. Endorfin, aynı zamanda haz hissi de verdiği için insanlar bir süre sonra bu hazzı yeniden hissetmek için daha acı biberler yemeye başlar.

    Pişirmek mineralleri yok eder: Yanlış
    Demir, çinko, iyot, selenyum gibi çoğu mineral, besinlerin pişirilmesiyle kaybolmaz. Yalnızca potasyum pişirme sıvısına karışır ve bu sıvı kullanılmazsa mineral yok olur.

    Çekirge, ıstakozdan daha besleyici: Doğru
    İki çekirgede 28 gram protein (erkeklerin günlük ihtiyacının yarısı, kadınlarınkinin yüzde 75'i) ve 6 mg demir (günlük ihtiyacın yarısı) bulunur. Bütün bir ıstakoz ise 22 gram protein, 0.8 mg demir içerir.

    Pizza abur cubur grubuna girer: Yanlış
    Yarım margarita pizza ve balzamik sirkeli bir salata yiyerek yalnızca 360 kalori ve 12 gram yağ tüketmiş olursunuz. Ayrıca, bir porsiyon sebze yemiş olursunuz.

    Kadınlar yağlı ve tatlı yiyecekleri sever: Doğru
    Birçok araştırma, kadınların bisküvi, kek gibi yağlı ve şekerli yiyecekleri, erkeklerinse cips gibi yağlı ve tuzlu yiyecekleri tercih ettiğini gösteriyor.

    Yaşlandıkça kilo almak kaçınılmazdır: Yanlış
    Yaşlandıkça kas kütlemiz azalsa ve kalori yakma hızımız düşse de, düzenli egzersiz yaparak bu durumun önüne geçebiliriz. Üstelik spor salonuna gitmeden evde basit hareketlerle kilo almayı önleyebilirsiniz.

    Elma uçuğu iyileştirir: Doğru
    Bir elmada 150 "süper besleyici" maddenin yanı sıra vitaminler, mineraller ile tansiyon ve kolesterolü düşüren pektin maddesi bulunur. Elmanın içindeki kuersetin maddesi, uçuğa yol açan virüsleri öldürür. Kuersetin maddesi kabuğun hemen altında bulunduğu için elmayı kabuğuyla yemek en iyisidir.
     



  2. Güzel bilgilerdi Filizcim teşekkürler demek pizza yiyince 1 tabak sebze yemiş kadar oluyoruz :f20: O halde sebze yemeyen biri olarak her gün pizza yesem o eksiğimi pizza ile kapatabilir miyim aceba?:f106: :f106:
     



  3. selam

    gerçekten çok faydalı bilgiler.
     



  4. hımmm neler öğrendimpaylaşıma tşk
     



  5. Çekirge, ıstakozdan daha besleyici: Doğru
    İki çekirgede 28 gram protein (erkeklerin günlük ihtiyacının yarısı, kadınlarınkinin yüzde 75'i) ve 6 mg demir (günlük ihtiyacın yarısı) bulunur. Bütün bir ıstakoz ise 22 gram protein, 0.8 mg demir içerir.

    Iııyyyy. İsterse en değerli besin olsun. Hiç de ağzıma koyamam. Hiç kusura bakmayın.:f20: