Doğru beslenmenin altın kuralları

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 10 Eylül 2009 tarihinde açılan konu


  1. Doğru beslenme denilince akla sağlıklı ve dengeli beslenme gelir.
    Ayrıca hangi besinin, ne kadar, ne zaman, ne sıklıkta, nelerle birlikte yenildiği önemlidir. Doğru beslenenler daha formda kalırlar ve kendilerini daha iyi hissederler.

    [​IMG]


    Peki doğru beslenme için neler tercih edilmeli?


    Günde birkaç kez ekmek, makarna, pirinç, patates gibi tahıl grubundaki besinler ve taze sebze-meyve tüketilmeli.
    Hayvansal besinler azaltılarak bitkisel besinlere ağırlık verilmeli.
    Az yağlı süt ve süt ürünleri tüketilmeli.
    Tereyağı, kuyruk yağı gibi doymuş yağlar yerine ayçiçek, mısırözü, soya ve zeytinyağına ağırlık verilmeli.
    Yağlı kırmızı et ve kırmızı et ürünleri azaltılmalı, mercimek, kuru fasulye, nohut gibi kurubaklagiller ve balık, tavuk, yağsız etler tercih edilmeli.
    Lifli gıdalara önem verilmeli.
    kaynak: realage.com