Doğal Yollarla Kaygı Bozukluğu Tedavisi

'Sözel Dersler' forumunda EyLüL tarafından 6 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Beslenme alışkanlıklarınızda yapacağınız değişiklikler, düzenli uyku, gün içinde yaşadığınız stresi atmanıza yarayacak spor aktiviteleri ve hobi gibi uğraşlar, kafein içeren içeceklerin daha az tüketimi size kaygıyla mücadele konusunda yardımcı olacak düzenlemelerdir. Örneğin beslenme sırasında yeterli miktarda kalsiyum, çinko, B, C, D ve E vitamini almak, taze sebze ve meyvelerle beslenmek genel sağlığınızı ve dolayısıyla ruh sağlığınızı olumlu yönde etkileyecektir.
    Günlük en az 1 saat tempolu yürümek, jogging, aerobik, yoga, basketbol gibi spor aktiviteleri toksinleri sisteminizden atmayı hızlandıracağı gibi kendinizi daha iyi ve sağlıklı hissetmenizi sağlayacaktır. Stresi kontrol etmek için aromaterapi, akupunktur, masaj gibi alternatif tedavi yöntemlerini deneyebilirsiniz.
    Kaygı bozukluğu tedavisi kişinin kendini bu tedaviye ne kadar adadığı ile doğru orantılı sonuçlar vermektedir. Örneğin terapi sırasında doktorunuza hayatınızla ilgili yanlış bilgiler verirseniz alacağınız tavsiyelerin kaygılarınız üzerinde etkisi o kadar az olacaktır. Ya da terapiye girmenize ve ilaçlar almanıza rağmen beslenmenize, uyku düzeninize özen göstermezseniz tedavi tam etkili olmayacaktır. Bu yüzden durumun sizin üzerinde yarattığı etkilerini iyice tahlil ederek bir karar almalı ve bu kararınızın arkasında durmalısınız.